همکاری فیس‌بوک و سازمان بهداشت جهانی در مصاف با نشر اکاذیب درباره کرونا

    کد خبر :694235

شبکه اجتماعی فیس‌بوک از انتشار رایگان تبلیغات سازمان بهداشت جهانی با هدف اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا و مقابله با نشر اطلاعات غلط در این زمینه بر روی پلتفرم خود خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اوبرگیزمو، کمپانی فیس‌بوک در هفته‌ای که گذشت کار حذف تبلیغاتی را که حاوی اطلاعات غلط درباره راه‌های درمان کروناویروس جدید بودند، آغاز کرد. حال این غول فناوری یک گام دیگر در این مسیر برداشته و قرار است با انتشار رایگان تبلیغات سازمان بهداشت جهانی با نشر اکاذیب درباره این ویروس مقابله کند.

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس‌بوک با انتشار پستی ضمن اعلام این خبر نوشت: با توجه به وضع موجود، ما با نهادها و سازمان‌هایی چون سازمان بهداشت جهانی، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها و یونیسف همکاری می‌کنیم تا به آن‌ها در انتشار به موقع و دقیق اطلاعات درباره کروناویروس کمک کنیم. در کنار دیگر پشتیبانی‌ها، به سازمان بهداشت جهانی اجازه انتشار رایگان هر چه تعداد تبلیغی را که در مقابله خود با کروناویروس نیاز دارد، بر روی پلتفرم خود می‌دهیم.»

شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک و توییتر در سال‌های اخیر به دلیل اطلاعات نادرست و فیک نیوزهایی که بر روی پلتفرم آن‌ها منتشر می‌شود، مورد انتقادهای گسترده قرار گرفته‌اند.

کرونا ویروس جدید با نام رسمی کووید-۱۹ که اولین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد، تاکنون بیش از ۹۵ هزار نفر را در جهان آلوده کرده و ۳ هزار و ۲۸۶ قربانی گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید