همه چیز درباره «افتتاح حساب از هر جا» با «دی‌جت» در کمتر از 5 دقیقه!

    کد خبر :879642
راهنمای عملی «افتتاح حساب از هر جا» با «دی‌جت» در کمتر از 5 دقیقه !

مدتی است که کمپین تبلیغاتی بانک دی به خدمت جدید این بانک با عنوان «افتتاح حساب از هر جا» اختصاص یافته که بیانگر یکی از کاربردهای اپلیکیشن «دی جت» است، اما این خدمت تا چه اندازه کاربردی است و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان، در شرایطی که مدتی است به واسطه شیوع کرونا و البته پیشرفت‌های نظام بانکداری کشور، بسیاری از خدمات که پیش از این دریافت آن‌ها منوط به حضور فیزیکی در شعب بود، ‌به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، هنوز انجام برخی خدمات مانند «افتتاح حساب» ملزم به حضور در شعبه است.

بسیاری از بانک‌ها لزوم احراز هویت مشتری را دلیل این موضوع می‌دانند و معتقدند نمی‌توان راهکار دیگری به این منظور پیدا کرد، اما بانک دی با ارائه خدمت افتتاح حساب غیرحضوری، نشان داده است که ظرفیت‌های قانونی برای این کار به اندازه کافی وجود دارد.

افتتاح حساب غیرحضوری را می‌توان انقلابی نو در نظام بانکی خواند، چرا که پس از آن، عملاً تعداد خدمات بانکی که به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیاز دارد، به صفر نزدیک می‌شود و اپلیکیشن بانکی می‌تواند حداکثر خدمات غیرحضوری را ارائه دهد.

در این گزارش، خبرنگار ما به طور عملی با اپلیکیشن «دی‌جت» یک حساب بانکی افتتاح کرده است تا با جزئیات آن بیشتر آشنا شود. کاری که در ۱۰ گام و حداکثر طی ۵ دقیقه قابل انجام است.

کسی که برای نخستین بار قصد دارد مشتری بانک دی شده و در این بانک افتتاح حساب کند،‌ ابتدا باید اپلیکیشن «دی‌جت» را نصب کرده و گزینه افتتاح حساب را انتخاب کند.

 

سپس با وارد کردن شماره تلفن همراه و دریافت کد تأیید،‌ وارد مرحله احراز هویت شود.

 

پس از آن، تصویر پشت و روی کارت ملی به صورت آنلاین باید بارگذاری شود، ‌بنابراین امکان آپلود کردن آن وجود ندارد.

 

با این اقدام، اپلیکیشن هوشمند به صورت خودکار، مشخصات مشتری را تشخیص داده و شماره ملی را درج می‌کند. سپس اطلاعاتی مانند کد پشت کارت ملی و نیز تاریخ تولد دریافت می‌شود.

 

به منظور انطباق تصویر با کارت ملی، تصویر شخص به صورت آنلاین دریافت و احراز هویت می‌شود.

 

کاربر سپس به مرحله‌ای می‌رود که باید صفحه اول شناسنامه را بارگذاری کند.

 

اکنون وقت امضاست.

 

در آخرین مراحل افتتاح حساب غیرحضوری، کاربر باید برخی مشخصات هویتی را تکمیل کند. همچنین باید تأیید کند که اطلاعات مندرج در این فرایند، ‌صحیح بوده و آگاهی کافی نسبت به استفاده از گواهی امضای الکترونیکی صادرشده از این طریق را در انجام تراکنش‌ها دارد.

 

گام بعدی،‌درج اطلاعاتی شامل شهر محل تولد، شهر محل صدور شناسنامه و مذهب است.

 

آخرین گام، ارائه یک نام کاربری و رمز عبور است که از آن پس برای ورود به اپلیکیشن استفاده می‌شود.

 

 

اکنون فرایند افتتاح حساب در اپلیکیشن به پایان رسیده و کاربر این پیام را دریافت خواهد کرد.

 

سپس پیامکی با همین مضمون به کاربر ارسال خواهد شد.

 

کاربر اپلیکیشن «دی جت» اکنون مشتری بانک دی محسوب می‌شود و می‌تواند از خدمات این بانک به صورت حضوری و غیرحضوری استفاده کند، در حالی که «دی‌ جت» بیشتر امکانات یک شعبه را به صورت غیرحضوری برای او فراهم کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید