هشدار سازمان هواشناسی نسبت به تداوم آلودگی هوا از شنبه تا دوشنبه

    کد خبر :1041696
تداوم آلودگی هوا از شنبه تا دوشنبه

سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه ای نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و تداوم آلودگی هوای کشور از شنبه تا روز دوشنبه هشدار داد.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، سامانه پایداری جو از روز شنبه ۲۵ آذر تا روز دوشنبه موجب پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌هایِ جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه روز شنبه در تهران، کرج، اصفهان، اراک و اهواز، روز یک‌شنبه در تهران، کرج، اصفهان، اراک، اهواز و سمنان و روز دوشنبه اصفهان، اهواز و مشهد خواهد بود.

اثر مخاطره این سامانه افزایشِ غلظت آلاینده‌ها، افزایشِ شاخص‌ِ آلودگیِ هوا در حد ناسالم برای گروه‌هایِ حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به مدیریت به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت و کنترل فعالیت‌های صنعتی مراکز انتشار آلاینده‌ها توصیه کرده است.

کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی و پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی توسط مراجع ذیصلاح و همچنین اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی ضروری است.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید