هشدار سازمان هواشناسی نسبت به احتمال سیلابی‌ شدن مسیل‌ها

    کد خبر :519213

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است:«سامانه بارشی فعالی از امروز (۲۳ فروردین) وارد کشور شده است و طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (۲۴ تا ۲۶ فروردین) در کشور فعال خواهد بود. پیامد ورود این سامانه در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ در مناطق مستعد، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابرعمومی خواهد بود.

این شرایط جوی فردا (۲۴ فروردین) در مناطق مرکزی و جنوبی بوشهر، جنوب و شرق فارس، جنوب کرمان، شمال و شرق خراسان جنوبی، شمال خراسان شمالی، هرمزگان و جزایر آن، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، یکشنبه (۲۵ فروردین) در شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و جزایر آن، سیستان و بلوچستان، شرق فارس، جنوب اصفهان، شرق یزد و دوشنبه (۲۶ فروردین) تا اواسط روز در شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شرق کرمان، شمال شرق هرمزگان، شمال و جنوب سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

با توجه به پیش‌بینی بارش شدید و رگباری آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه های فصلی و لغزندگی جاده ها در این مناطقبه هموطنان ، سازمان‌های ذیربط توصیه می‌شود، تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی اتخاذ کنند.»

سازمان هواشناسی همچنین با صدور اطلاعیه‌ای آورده است:«روزهای شنبه، یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه (۲۴ تا ۲۶ فروردین)خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب نفوذ سامانه بارشی فعال، مواج و طوفانی خواهد بود. طی این مدت ارتفاع موج بویژه در خلیج فارس و دریای عمان بین ۱.۵ تا بیش از دو متر برآورد می‌شود. از این رو توصیه می‌شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به عمل آید.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید