ورود سامانه بارشی به غرب کشور

    کد خبر :1057280
ورود سامانه بارشی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی به غرب کشور، وضعیت جوی استان‌ها طی چند روز آینده را اعلام کرد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز جمعه ۲۵ اسفندماه، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، مناطقی از غرب فارس و اصفهان بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود. این وضعیت در این مناطق تا ظهر شنبه ۲۶ اسفندماه ادامه می یابد و بعد از ظهر شنبه تنها در مناطقی از شرق، شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر ابری شده و وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و به تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وی افزود: یکشنبه در برخی نقاط واقع در شرق و شمال شرق، هوا ابری شده و وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در غرب و مرکز کشور نیز افزایش وزش باد انتظار می‌رود. همچنین تا ظهر دوشنبه ۲۸ اسفند ماه در خراسان رضوی و خراسان جنوبی ابرناکی، وزش باد و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی روز دوشنبه ادامه داد: از بعد از ظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی به غرب کشور، بارش در شمال غرب استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب و در ارتفاعات البرز مرکزی آغاز می‌شود. همچنین در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه میزان بارندگی قابل توجه است.

ضیائیان گفت: سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه گستره فعالیت این سامانه کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب استان های اصفهان، فارس و بوشهر است. در آذربایجان غربی، کردستان کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد بارش شدت خواهد داشت. در ضمن طی این روز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش باران و کاهش دما در نیمه غربی سواحل شمالی پیش بینی می‌شود. همچنین غرب دریای خزر مواج خواهد شد.

به گفته وی، در روز سه شنبه، وزش باد شدید در مناطقی از مرکز جنوب و شرق کشور موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: فردا شنبه ۲۶ اسفندماه آسمان تهران ابری است و در برخی ساعات، رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش باد خواهد داشت با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد. همچنین یکشنبه ۲۷ اسفندماه نیز آسمان تهران کمی ابری است و در برخی ساعات وزش باد شدید می‌شود و حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید