هشدار ایلان ماسک درباره وقوع جنگ داخلی در اروپا

  • کامنت
  • چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۵۰
    کد خبر :1026049
ایلان ماسک جنگ داخلی اروپا

ایلان ماسک هشدار داد اگر اتحادیه اروپا تغییری در سیاست‌های مهاجرتی خود ایجاد نکند یک جنگ قریب الوقوع داخلی در اروپا رخ خواهد داد.

ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت:

اگر اوضاع کنونی به همین منوال ادامه پیدا کند، جنگ داخلی در اروپا محتمل است.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا پیشتر گفته بود، تمامی کشورهای اروپایی بر روی ضرورت مبارزه با مهاجرت غیرقانونی در مرزهای اروپا موافقت کرده‌اند.

در اوایل اکتبر، شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که توافقی را در مورد یک سیاست مشترک جدید پناهندگی و مهاجرت با هدف حل و فصل شرایط بحرانی مرتبط با مهاجرت امضا کرده است.

قانون جدید چارچوبی را ایجاد می‌کند که به کشورهای عضو این بلوک اجازه می‌دهد تا در صورت هجوم غیرمنتظره پناهجویان، قوانین خاصی از جمله قوانین مربوط به ثبت نام یا درخواست پناهندگی را تنظیم کنند.

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا همچنین آمده است: این مقررات شامل یک بند در مورد همبستگی با کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که با بحران مهاجرت مواجه هستند که شامل جابجایی پناهجویان از یک کشور در شرایط بحرانی به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌شود.

در ژوئن، پس از چندین سال مذاکره اتحادیه اروپا به توافقی برای اصلاح سیاست مهاجرت خود دست یافت.

بر اساس سیستم پیشنهادی، کشورهای عضوی که از پذیرش مهاجران واجد شرایط خودداری می‌کنند، ملزم به پرداخت ۲۰ هزار یورو به ازای هر نفر به صندوق پناهندگان اتحادیه اروپا خواهند بود. لهستان یکی از دو کشوری بود که به این طرح رای منفی داد.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید