هشدار آلودگی هوای تهران؛ ۲۰ ایستگاه در وضعیت قرمز

    کد خبر :1055970
آلودگی هوای تهران وضعیت قرمز

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون(۱۶ اسفندماه) هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۴۸ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

در این شرایط توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس اعلام سایت شهر آخرین آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که هم اکنون ۲۰ ایستگاه در وضعیت قرمز و ناسالم قرار گرفته‌‎اند که شامل ایستگاه‌های پیروزی با شاخص ۱۶۱، تربیت مدرس با شاخص ۱۶۰، ستاد بحران با شاخص ۱۵۸، شادآباد با شاخص ۱۶۲، شریف با شاخص ۱۶۶، شهرری با شاخص ۱۶۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۷۵، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۸۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۷۲، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۱۵۲، میدان فتح با شاخص ۱۶۸، وردآورد با شاخص ۱۵۶، پارک سلامت با شاخص ۱۵۳، پارک شکوفه با شاخص ۱۵۵، دانشگاه تهران با شاخص ۱۵۵، سرخه حصار با شاخص ۱۶۴، شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۶۴ و فرمانداری شهرری با شاخص ۱۶۲ است.

به گزارش ایسنا، گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید