هزینه چند صدمیلیارد دلاری همه‌گیری مصرف مواد مخدر در آمریکا

    کد خبر :153465

کاخ سفید اعلام کرد: هزینه واقعی همه‌گیری مصرف مواد مخدر در سال ۲۰۱۵ میلادی ۵۰۴ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش ایسنا، شورای مشاوران اقتصادی آمریکا اعلام کرد: این رقم بیش از شش برابر بزرگتر از اکثر برآوردهایی است که اخیرا منتشر شده‌اند. همچنین نتایج یک بررسی دیگر آشکار ساخت که اوردوز، سوءمصرف و وابستگی به مخدرهای تجویزی در آمریکا در سال ۲۰۱۳ میلادی ۷۸.۵ میلیار دلار بوده است.

این شورا اعلام کرد: برآورد به دست آمده به طور قابل توجهی بزرگتر رقم قبلی است زیرا همه‌گیری مصرف موادمخدر تشدید شده و مرگ و میر ناشی از اوردوز در دهه گذشته دو برابر شده است.

شورای مشاوران اقتصادی همچنین تاکید کرده مطالعات گذشته تنها بر اپیوئیدهای تجویزی تمرکز داشته در حالی که در بررسی اخیر فاکتورهای اپیوئیدهای غیرقانونی از جمله هروئین نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

ماه گذشته دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بحران سوءمصرف اپیوئیدها را حالت فوق‌العاده ملی در حوزه سلامت عمومی اعلام کرد که شدیدترین بحران موادمخدر در تاریخ این کشور است.

به گزارش مجله تایمز، سال گذشته بیش از ۶۴ هزار نفر در آمریکا به دلیل اوردوز موادمخدر جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر این موارد بر اثر مسکن‌های تجویزی یا اپیوئیدهای غیرقانونی همچون هروئین بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید