هزینه و شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2021

    کد خبر :799718

از شرایط مهاجرت به کانادا می توان به مدرک تحصیلی معتبر، دانش زبان انگلیسی یا فرانسه، سابقه کار، سرمایه کافی، عدم سوء‌پیشینه و سلامت جسمی و روانی اشاره کرد.

مهاجرت به کانادا پرچالش‌ترین بحث و دغدغه روز دنیا است! پس مطمئنا فکر رسیدن به این هدف، برای یکبار هم که شده از ذهنتان گذشته است. ولی چرا تنها تعداد محدودی از متقاضیان به این فکر جامه عمل می پوشانند؟! آیا شما هم فکر می‌کنید که مهاجرت کانادا امری دشوار و پرهزینه است؟!

در دنیای امروزی که پول حرف اول را در اولویت‌بندی کارها میزند، مقوله مهاجرت و ساخت یک زندگی جدید در کشوری همچون کانادا نیز در گرو این مسئله شکل می‌گیرد.

کسانی که خود را برخوردار از تمامی شرایط مهاجرت به کانادا می‌دانند، وقتی که تصمیم به شروع پروسه مهاجرتی می‌گیرند، مسئله هزینه اولین چیزی است که با آن مواجه می‌شوند. هزینه‌هایی که بخش عمده آن در بدو درخواست و مابقی آن که برای هر کدام از روش‌های مهاجرتی متفاوت می‌باشد، پس از انتخاب نوع روش، از افراد کسر می‌شود. پرداخت این هزینه‌ها نیز که خود جز اصلی‌ترین شرایط مهاجرت به کانادا می‌باشد در ادامه بطور کامل بسط داده شده است.

با بررسی آنها پی خواهید برد که میزان پولی که باید برای مهاجرت به این کشور پرداخت کنید در قیاس با بسیاری دیگر از کشورهای مهاجرپذیر مطرح دنیا، مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

شرایط مهاجرت به کانادا

قبل از اینکه برای مهاجرت اقدام کنید باید به خود نگاهی بیندازید و ببینید که آیا از تمامی شرایط لازمه‌ای که دولت این کشور برای پذیرفته شدگان ارائه داده است برخوردارید یا نه. این شرایط که دائما در حال تغییر می‌باشد شامل معیارهای می‌شود که از مهم‌ترین آن می‌توان به داشتن مدرک تحصیلی معتبر، دانش در زبان انگلیسی یا فرانسوی، تجربه کاری، سن، میزان سرمایه کافی، عدم داشتن سابقه جنایت در پرونده، سلامت جسمی و روانی اشاره نمود.

درست است که وجود تمامی این شرایط در هنگام بررسی پرونده مهاجرتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، اما اهمیت‌گذاری هر کدام از این موارد بستگی به نوع روش های مهاجرت کانادا دارد. (برای توضیح بیشتر؛ روش سرمایه گذاری در کانادا که با هدف سپرده گذاری دارایی افراد در زمینه کارآفرینی و.. صورت می‌گیرد، بیشتر بر روی میزان سرمایه فردی متمرکز می‌شود و سن، جز کم اهمیت‌ترین شرایط مهاجرت به کانادا در این زمینه بشمار می‌رود.)

از مهمترین شرایط مهاجرت به کانادا، می توان به مدرک تحصیلی معتبر، دانش زبان، تجربه کاری، سن و سرمایه کافی اشاره کرد.

پس با برخورداری از تمامی این شرایط است که حال نوبت به آن میرسد که درخواست خود را به همراه لیستی از مدارک ضروری به ماموران سفارتی ارائه دهید. در این مرحله است که مهم‌ترین مسئله‌ای که از ابتدا مشغله ذهنی افراد بوده است مطرح میشود؛ آن هم هزینه مهاجرت به کانادا.

برای مهاجرت کانادا چه میزان هزینه لازم است؟

بخش عمده هزینه‌های مهاجرت به کانادا شامل هزینه‌هایی میشود که برای به ثبت رساندن درخواست و بررسی پروسه مهاجرتی نیاز است. این هزینه‌ها که بخشی از هزینه دولتی (درخواست ویزا)، هزینه انگشت نگاری، هزینه وکیل و هزینه زندگی برای یکسال اولیه را در بر میگیرد، برابر میزان مبلغی است که بطور کلی هر یک از درخواست‌کنندگان موظف به پرداخت آن می‌باشند.

هزینه درخواست ویزا؛ هزینه دولتی

امری بدیهی است که برای تثبیت درخواست مهاجرت کانادا و اخذ ویزا، هزینه‌ای را به سفارت این کشور بپردازید. پرداختن 1000 دلار کانادا به منظور اعلام درخواست و بررسی پرونده شخصی لازم است. پرداخت این هزینه که با نام هزینه دولتی نیز شناخته می‌شود برای همه روش‌های مهاجرتی اعم از کار، تحصیل، سرمایه گذاری و… واجب و ضروری است.

هزینه بیومتریک

وقتی که برای مهاجرت به کانادا درخواست می‌کنید و مدارک خود را تحویل ماموران می‌دهید، تکمیل این پروسه با مراحل بیومتریک (انگشت نگاری) و عکسبرداری صورت می‌گیرد. هزینه این پروسه به ازای هر فرد برابر 85 دلار کانادا می‌باشد. این در حالی است که افراد همراه خانواده، بصورت دو نفره و سه نفره، به ترتیب باید هزینه‌ی 170 و 225 دلار کانادا را بپردازند.

اولین هزینه های مهاجرت به کانادا شامل هزینه درخواست ویزا و بیومتریک می شود.

هزینه یک‌سال اولیه زندگی

از هر لحاظ کشور کانادا وضعیت مطلوبی را برای زندگی پیش پای مهاجران میگذارد. اما هر یک از شما مهاجران برای جاگیر شدن در این کشور می‌بایست از پیش، هزینه‌ی مخارج یکسال اولیه خود را در دست داشته باشید و حتی با کمک اسناد و مدارکی وجود آن را به نوعی به ماموران مهاجرت کانادا تضمین کنید. کاملا واضح است که این هزینه بطور سالیانه بر اساس نوساناتی که در بازار اقتصادی کانادا رخ می‌دهد، تغییر کند. با این حال این هزینه در سال 2021 بین 12000 تا 42000 دلار کانادا تخمین زده شده است.

هزینه وکیل

از آنجایی که عموما کسانی که مهاجرت به کانادا را برمی‌گزینند، تجربه زیادی از روند این پروسه ندارند، به مراجعه به مشاوران مهاجرتی و وکلای حقوقی در این زمینه نیازمند می‌شوند. مهاجرت یک پروسه ریسک‌پذیری است که اگر فقط یک اشتباه کوچک را مرتکب شوید، هم پول و هم وقتتان را هدر خواهید داد و هیچ نتیجه‌ی مثبتی را هم بدست نخواهید آورد. پس پیشنهاد و توصیه همیشگی ما این است که این فرآیند را به همراه متخصصان باتجربه در این زمینه به اتمام برسانید. به همین جهت است که برای این مورد نیز لازم است تا در برنامه‌ریزی‌های خود، هزینه‌ای را در نظر بگیرید. این هزینه نیز کاملا بسته به تعرفه‌های موجود و توافق طرفین با یکدیگر معمولا بین 1000 الی 6000 دلار متغیر می‌باشد.

هزینه روش‌های مهاجرت به کانادا

جدا از تمامی این هزینه‌های ذکر شده، مهاجرت کانادا مشمول هزینه‌های دیگری نیز میشود. هزینه‌هایی که این‌بار بسته به نوع روش مهاجرتی از سوی دولت تعیین گردیده است. به عنوان مثال:

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به کانادا که عمدتا از طریق برنامه اسکیل ورکر و سیستم اکسپرس اینتری صورت می‌پذیرد، میزان هزینه‌ای را مشخص کرده است که با توجه به نرخ جهانی دلار کانادا که روزانه در حال تغییر است، بهتر است قیمت دقیق آن را از مشاوران و وکلای مهاجرتی جویا شوید. موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724، با داشتن بروزترین اطلاعات درباره مهاجرت کانادا، هرگونه سوال و ابهاماتی در این حوزه را برایتان برطرف می کند.

مهاجرت کاری به یکی از بهترین راه های مهاجرت کانادا در سالهای اخیر تبدیل شده است.

مهاجرت تحصیلی

در مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل نیز که لازمه آن پرداخت شهریه تحصیلی می‌باشد، با توجه به مقطع تحصیلی و نوع رشته انتخابی این میزان هزینه باید پرداخت شود. در راستای این توضیحات، تحصیل در کانادا در مقاطع مدارس (ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) بین 15 تا 50 هزار دلار و مقاطع دانشگاهی (کارشناسی و کارشناسی ارشد) بین 15 تا 30 هزار دلار در سال هزینه می‌برد.

در این مقاله با شرایط مهاجرت به کانادا و میزان پولی که لازم است دراختیار داشته باشید، آشنا شدید. اما از آنجایی که در پروسه مهاجرتی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها بسیار مهم می‌باشد، خیلی از شما به‌دنبال ارزان‌ترین روش مهاجرتی می‌گردید. با یک محاسبه سرانگشتی بین هزینه‌های مهاجرتی در کشور کانادا با دیگر کشورها، پی خواهید برد که مهاجرت از طریق همه روش‌ها و برنامه‌های ارائه شده کانادا، کاملا انتخاب ایده‌آل‌تری برایتان خواهد بود. با این حال از میان همه این روش‌ها، برنامه اسکیل ورکر از طریق سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری و یا جاب آفر (پیشنهاد شغلی)، کم هزینه‌ترین روش مهاجرت کانادا شناخته می‌شود.

برای اطلاع از بهترین شرایط مهاجرت به کانادا اینجا کلیک کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید