محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور؛ 11 ترفند موثر برای غلبه بر آن

    کد خبر :1054728

آیا می‌دانستید در سال 2023 حدود 6 میلیون و 500 هزار نفر از سراسر دنیا برای مهاجرت تحصیلی اقدام کرده‌اند؟ چنین تقاضایی شگفت‌انگیر است! اگر شما هم تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارید، اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید، شرایط و محدودیت سنی هر دانشگاه است. این موضوع چارچوب معین ندارد و برای هر دانشگاه، کشور، فرد و مقطع تحصیلی متفاوت است. در این مقاله ضمن بررسی بهترین سن برای مهاجرت تحصیلی در کشورهای مختلف، ترفندهای غلبه بر محدودیت سنی را نیز به شما آموزش می‌دهیم و کشورهای بدون محدودیت سنی برای تحصیل را نیز معرفی می‌کنیم.

ترفند اول؛ انتخاب کشورهای بدون محدودیت سنی برای تحصیل

آیا می‌دانید کدام کشورها برای تحصیل محدودیت سنی ندارند؟ برخی از کشورهای اروپایی مانند دانمارک، فنلاند، اتریش، ایرلند، هلند، فرانسه یا کشورهایی چون ترکیه و آمریکا اغلب به سن‌وسال شما توجهی ندارند و می‌توانید با خیال راحت اپلای کنید.

اگر همچنان وقفه تحصیلی‌تان توجیه نشده است، یا می‌خواهید از راهی ساده‌تر اقدام کنید؛ باید درخواست خود را برای یکی از این کشورها ارسال کنید. اما در برخی از کشور‌ها، به‌عنوان مثال مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل با وجود گپ تحصیلی به دلیل محدودیت سنی، کمی دشوار است و بهتر است برای کشور دیگری اقدام کنید. البته تعداد دانشگاه‌های بدون محدودیت سنی کانادا زیاد است که شرایط تحصیل فوق‌العاده‌ای برای دانشجویان دارند.

ترفند دوم؛ افزایش سن مهاجرت تحصیلی با ارائه رزومه و پورتفولیو

برای مهاجرت پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های علمی‌پژوهشی بنویسید و آن‌ها را ثبت کنید یا پروژه‌های تحقیقاتی ارائه دهید. نمونه کارهای اجرایی زیادی داشته باشید و همه آن‌ها را در پورتفولیوی خود برای توجیه آفیسر جمع‌آوری کنید. هر مقاله تألیفی شما می‌تواند 6 الی 12 ماه از گپ تحصیلی‌تان را کم کند و این فاصله را تا حدی توجیه کند؛ بنابراین اگر تصمیم به تحصیل کارشناسی در آلمان، آمریکا، کانادا یا کشورهای اروپایی دارید و گپ تحصیلی زیادی دارید، به فکر نوشتن مقاله باشید.

ترفند سوم؛ کاهش محدودیت سنی برای تحصیل در خارج از کشور با مدرک زبان

6 ماه الی یک سال از گپ تحصیلی‌تان را به‌راحتی برای خواندن زبان، شرکت در آزمون‌های معتبر مانند آیلتس، تافل، دولینگو و دریافت مدرک توجیه کنید. در ضمن نمره بالای قبولی در این آزمون‌ها شانس شما را برای پذیرش با وجود محدودیت سنی، بالاتر می‌برد.

ترفند چهارم؛ داشتن گواهی آسیب فیزیکی

درصورتی‌که دچار آسیب فیزیکی شدید شده‌اید و برای مدتی امکان ادامه تحصیل ندارید، با ارائه مدارک مرتبط مانند رادیولوژی، آزمایش‌ها و تاییدیه کمیسیون پزشکی، مدتی از گپ تحصیلی‌تان را جبران کنید. اثر کاهشی این مدارک بر گپ تحصیلی به‌اندازه دوره نقاهتتان است.

ترفند پنجم؛ افزایش سن مهاجرت تحصیلی با توجیه خدمت سربازی

برای آقایان مدت‌زمان خدمت سربازی، از گپ تحصیلی کم می‌شود. البته روزهای کسری خدمت محاسبه نمی‌شود. مثلاً اگر دوره سربازی 21 ماهه است و 7 ماه کسری دارید، فقط به میزان 14 ماهی که خدمت کرده‌اید از گپ تحصیلی‌تان کاسته می‌شود.

مورد ششم؛ از دست دادن افراد درجه یک خانواده

اگر خدایی نکرده در این شرایط قرار گرفته‌اید؛ نگران وقفه تحصیلی‌تان نباشید. از دست‌دادن افراد درجه یک خانواده مانند فوت والدین، فرزند یا همسر، تا یک سال از وقفه تحصیلی را برای‌تان پوشش می‌دهد.

ترفند هفتم؛ اثر تغییر شرایط عادی زندگی بر محدودیت سن مهاجرت تحصیلی

برخی از اتفاقات مانند طلاق و جدایی از همسر یا تولد فرزند، چه برای مرد و چه زن، تغییراتی را در شرایط عادی زندگی به وجود می‌آورد؛ بنابراین با ارائه مدارک مبنی بر این اتفاقات تا 6 ماه از گپ تحصیلی‌تان توجیه می‌شود.

ترفند هشتم؛ شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کاهش گپ تحصیلی

با شرکت در دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای آموزشگاه‌های معتبر، درصورتی‌که مدرک معتبری به شما ارائه دهند، می‌توانید از آن برای توجیه و غلبه بر وقفه تحصیلی‌تان استفاده کنید. در ضمن این دوره‌ها در رزومه شما نیز مؤثر هستند.

ترفند نهم؛ کسری وقفه تحصیلی با ارائه انگیزه نامه تاثیرگذار

در فرآیند مهاجرت شما باید در انگیزه‌نامه خود، تمام تلاشتان را به کار ببرید تا با وجود محدودیت سنی، آفیسر را متقاعد کنید. باید بتوانید او را توجیه کنید که بعد از پایان دوره تحصیلتان به کشور خود برمی‌گردید و قصد ماندن و اقدام برای اقامت ندارید.

ترفند دهم؛ داشتن معرفی نامه‌های معتبر

در پروسه مهاجرت داشتن معرفی‌نامه از اساتید یا کارفرمایان سابقتان، یک برگ برنده برای شماست. با یک معرفی‌نامه قدرتمند، به‌سادگی بر محدودیت سنی‌تان غلبه و پذیرش تحصیلی دانشگاه موردنظرتان را دریافت می‌کنید.

ترفند یازدهم؛ داشتن سابقه کار مرتبط برای غلبه بر گپ تحصیلی

گپ تحصیلی یا Staudy Gap، به فاصله بین دو مقطع تحصیلی یا هرگونه توقف تحصیلی گفته می‌شود. در مقطع کارشناسی حد نرمال گپ تحصیلی معمولاً 3 سال و در کارشناسی ارشد و دکتری حدوداً 5 سال است. اگر سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی و تخصصتان داشته باشید، به ازاء سابقه کاری‌تان، از گپ تحصیلی‌تان کم خواهد شد. اگر بیمه رد کرده باشید یک امتیاز مثبت برای‌تان محسوب می‌شود، اما اگر بیمه نداشته باشید هم چیزی از دست نمی‌دهید.

دریافت مشاوره از متخصصین مهاجرتی؛ اولین گام در مهاجرت هدفمند

مهاجرت تحصیلی فرصتی بسیار مناسب برای رشد، پیشرفت و بهبود شرایط زندگی است و اقدام برای آن نسبت به سایر راه‌های مهاجرتی ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. تنها مسئله‌ای که ممکن است در این مسیر شما را به چالش بکشد، داشتن وقفه یا گپ تحصیلی طولانی‌مدت است. اما جایی برای نگرانی وجود ندارد.

ما در این مقاله راهکارهای مؤثر و کاربردی برای غلبه بر این محدودیت را به شما نشان دادیم و کشورهای بدون محدودیت سنی برای تحصیل پزشکی و سایر رشته‌ها را معرفی کردیم. باتوجه‌به شرایط خود از یک یا چند راهکار برای توجیه گپ تحصیلی‌تان استفاده کنید یا از همان اول، یکی از کشورهای بدون محدودیت سنی برای تحصیل را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین مسیر مهاجرت باتوجه‌به شرایط متقاضی با موسسه‌های مهاجرتی تماس بگیرید. موسسه هرمس اپلای با آگاهی از قوانین و حساسیت‌های مهاجرتی، بهترین راهنما برای انتخاب مقصد و نوع مهاجرت به شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید