هزینه ساخت گلکسی اس 23 اولترا مشخص شد

    کد خبر :999098

گلکسی اس 23 اولترا پرچمدار برجسته اندرویدی سامسونگ بوده که به جرات می‌توان گفت دشوار است رقیب جدی برای آن بتوان معرفی کرد. دستگاهی که مشخصات و ویژگی‌های بزرگی ارائه می‌دهد.

بازتاب- در حال حاضر اگر بخواهید یک دستگاه اس 23 اولترا سامسونگ را تهیه کنید، باید 1199 دلار معادل 60 تا 70 میلیون باید هزینه کرد. بنابراین با ویژگی‌هایی که دارد این گوشی تمام عیار بوده و رقیب جدی محصول اپل تلقی می‌شود. ما معتقدیم این گوشی ارزش بیشتری نسبت به قیمت خود دارد. حال تحقیقی صورت گرفته که نشان می‌دهد سامسونگ برای تولید این گوشی هزینه بسیار زیادی نداشته و البته سودآوری هم چشمگیر نیست زیرا هزینه‌های جانبی بسیاری وجود دارد.

باید این موضوع مطرح شود که میان هزینه تولید و قیمت فروش برای مصرف کننده تفاوت زیادی وجود دارد. در واقع هزینه تولید تنها برای قطعات و مواد اولیه بوده، بنابراین شامل هزینه پرسنل و خدمات، لجستیک R&D، موارد بازاریابی و برخی دیگر نمی‌شود. بنابراین نباید سامسونگ برای حاشیه سود بالا سرزنش کرد. طبق اطلاعات بدست آمده سامسونگ برای تولید گوشی خود 469 دلار هزینه می‌کند.

گلکسی اس 23 اولترا

این شامل هزینه SoC، نمایشگر، دوربین، حافظه و سایر اجزا می‌شود. این گزارش همچنین هزینه هر جزء را با جزئیات بیشتری بیان کرده است. چیپ که مغز گوشی بوده، با 35 دلار بیشترین سهم را در هزینه دارد. نمایشگر با قیمت 28 دلار در رتبه دوم قرار گرفته و پس از آن دوربین با قیمت 25 دلار جای می‌گیرد. حافظه و سایر اجزاء هزینه‌های باقی مانده را تشکیل می‌دهند. بنابراین، چرا Galaxy S23 Ultra اینقدر هزینه دارد؟ پاسخ ساده است: این دستگاه پریمیومی بوده که با تکنولوژی روز را ارائه می‌دهد. پردازنده با کارایی بالا، صفحه نمایش بزرگ و روشن و سیستم دوربین قدرتمند، همگی موجب افزایش قیمت این تلفن هوشمند پرچمدار منتهی خواهند شد.

سامسونگ در تلاش است گوشی‌های ایده آلی به مشتریان خود ارائه دهد. بنابراین چندان روی سودآوری تمرکز نکرده و کیفیت برای آن اهمیت بیشتری دارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید