هر آنچه که باید درباره ال 90 ایرانی یا کادیلا بدانید

    کد خبر :989785
ال 90 ایرانی

شرکت پارس خودرو از زیرمجموعه‌های سایپا پیشتر از ال 90 ایرانیزه رونمایی کرد. خودرویی که بیشتر باید آن را نسخه فیس لیفت ال 90 دانست نه نسخه ایرانی. این مدل دارای ظاهری بروزرسانی شده بوده و پیشرانه متفاوت و طراحی کابین نسبتا جدید برای آن در نظر گرفته شد.

بازتاب-ال 90 ایرانی که کادیلا نام دارد، خودرویی که شاید نامش یادآور کادیلاک امریکایی باشد. این سدان کامپکت پارس خودرو در سال 1402 راهی نمایندگی‌های این شرکت و بازار خواهد شد و مدیرعامل سایپا نیز وعده قیمتی مناسب برای آن داده است. در حقیقت تا پایان سال 1402 قرار است بیش از 9 مدل خودرو جدید داخلی وارد بازار کشورمان شود و کادیلا یکی از این 9 مدل است.

ال 90 ایرانی اما با همان پلتفرم

ال 90 ایرانی

سایپا با کسب تجربه در توسعه شاهین، تصمیم گرفت کادیلا را به پیشرانه TU5 پلاس مجهز کند تا عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد. به هر حال در ادامه بیشتر با این خودرو آشنا می‌شویم.

طراحی بیرونی و داخلی

محصول تازه معرفی شده سایپا، یک ال 90 است، اما فیس لیفت شده که در بخش جلو و عقب تغییرات گسترده‌ای پیدا کرد. البته بیشتر می‌توان کادیلا را یک ال 90 تیون شده هم محسوب کرد تا ایرانیزه.

از نمای جانبی خودرو کاملا همان ال 90 است، اما در نمای جلو و عقب کدیلا تغییراتی پیدا کرده که می‌تواند جوان پسند باشد. خودرو در عقب و جلو به چراغ LED اسپرت مجهز شده و چهره تهاجمی و جسورانه‌تر پیدا کرد. جلوپنجره دو قسمتی بوده که بخش فوقانی کاملا بسته بوده و لوگو پارس خودرو را در روی آن می‌توان شاهد بود. اما جلوپنجره دوم و پایین شش ضلعی بوده و برای خروجی هوا تعبیه شد. در کنار چراغ بزرگ کشیده، باید به مه شکن‌های کوچک در پایین سپر هم اشاره کرد. در عقب چراغ C شکل شاهد هستیم که جلوه ظاهری جذابی را ارائه می‌دهد.

ال 90 ایرانی

همانطور که گفته شد، بیشترین تغییر ال 90 ایرانی کادیلا همان به قسمت جلو و عقب مربوط می‌شود. در قسمت جانبی شاهد ال 90 ساده هستیم و شاید با ال 90 نیز اشتباه گرفته شود. کابین داخلی شباهت فاحشی به خودرو ساندرو دارد اما سایپا تصمیم گرفته ظاهری اسپرت به آن ببخشد و برخی ویژگی جدید بیافزاید. از جمله باید به فرمان سه ضلعی متفاوت، نمایشگر لمسی، سیستم تهویه دیجیتال و پشت آمپر یا بخش سرعت سنج مدرن که به صورت دیجیتال و آنالوگ است.

در نهایت باید بیان داشت شرکت سایپا در طراحی بیرونی و داخلی کادیلا تغییراتی حاصل کرده اما المان طراحی ساندرو و ال 90 هم در آن پیدا است.

مشخصات فنی ، قیمت و عرضه

ال 90 ایرانی

کادیلا از پیشرانه ME16 برخوردار بوده که قدرت 110 اسب بخاری و گشتاور 147 نیوتن متری تولید می‌کند. کادیلا از پیشرانه 1.6 لیتری بهره می‌برد و گیربکس 5 سرعته دستی هم شامل آن می‌شود که به دنبال آن نسخه اتوماتیک عرضه خواهد شد. این مدل در واقع توسط شرکت مگاموتور توسعه یافته و نسخه ارتقایافته M15T است. انتظار چندانی نمی‌توان از کادیلا داشت، زیرا سدان کامپکت و اقتصادی محسوب می‌شود که با قیمتی کمتر از 800 میلیون تومان عرضه خواهد شد. درباره قیمت آن شایعاتی وجود دارد اما تا زمان عرضه نمی‌توان دقیق صحبت کرد.

سایپا تصمیم دارد در اواخر دی ماه 1402، عرضه کادیلا را شروع کند. بنابراین تا اواخر سال 1402 نباید منتظر عرضه ال 90 ایرانی بود و باید به سراغ جایگزین‌های دیگری رفت. رقبایی که بیشتر آنها مربوط به ایران خودرو یا برندهای چینی می‌شوند.

سایپا درصدد بوده محصولات جدید دیگری هم در بازار عرضه دارد، خودروهایی که هاچ بک یا کراس هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید