هر آنچه از سیستم عامل ویندوز 12 می دانیم

ویندوز 11 در 5 اکتبر 2021، یعنی شش سال پس از اولین عرضه ویندوز 10 منتشر شد. مایکروسافت اخیراً اولین به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل را منتشر کرد که ویندوز 11 نسخه 22H2 شناخته می‌شود.

بازتاب- اخیرا گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه محصول بعدی مایکروسافت ویندوز 12 خواهد بود. به نظر می‌رسد که مایکروسافت به‌روزرسانی‌های بزرگ سالانه را کنار گذاشته و در مقابل به دنبال نسخه‌های جدید است. یک نسخه بزرگ و جدید از ویندوز هر سه سال یکبار، مشابه آنچه قبل از ویندوز 10 اتفاق می‌افتاد در کار است.

مایکروسافت به طور رسمی نسخه جدیدی از ویندوز را معرفی نکرد. در واقع، گزارش‌هایی که درباره ویندوز 12 شنیده‌ایم چندان تایید شده نیستند. به طور رسمی، این شرکت متعهد به به‌روزرسانی‌های سالانه و کوچک‌تر ویژگی‌ها برای ویندوز 11 است. در این بین تصمیم گرفتیم اطلاعاتی که پیرامون ویندوز 12 گرده‌آوری کردیم را در این مطلب بیاوریم تا شما هم آگاهی پیدا کنید.

ویندوز 12

ویندوز 12 چه زمانی از راه خواهد رسید؟

طبق گزارش‌ها، نسخه اصلی بعدی ویندوز قرار است در سال 2024، تقریباً سه سال پس از عرضه ویندوز 11، ارائه شود. این تنها چیزی است که در حال حاضر داریم و ممکن است مدتی طول بکشد تا اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

 اگر نسخه‌های قبلی نشانه‌ای باشد، ویندوز 12 باید در پاییز یا حداقل نیمه دوم سال وارد شود، اما این موضوع مشخص نیست. مایکروسافت گزارش‌های مربوط به کار بر روی ویندوز 12 را رد کرده، اما با توجه به اینکه هنوز مدتی تا عرضه آن فاصله داریم، این شرکت می‌تواند در ارائه اطلاعات مردد باشد.

در این بین، ویندوز 11 آپدیت می‌شود و گاهی اوقات ممکن است ویژگی‌های جدیدی دریافت کند، بنابراین احساس نمی‌شود که سیستم عامل قدیمی است. ویندوز 11 نسخه 22H2 در ماه سپتامبر با بسیاری از ویژگی‌های جدید از جمله پوشه‌های منوی استارت و حرکات لمسی جدید منتشر شد. اخیراً، در ماه نوامبر، ما اولین آپدیت لحظه‌ای را برای نسخه 22H2 دریافت کردیم که ویژگی‌هایی مانند برگه های File Explorer را اضافه کرد. ما در سال 2023 منتظر حداقل دو مورد دیگر از این آپدیت‌های لحظه‌ای هستیم، بنابراین ویندوز 11 همچنان در این مدت تکامل خواهد یافت.

اگر در برنامه Windows Insider هستید، ممکن است طی دو سال آینده به تدریج ویژگی‌های ویندوز 12 را مشاهده کنید، اگرچه مایکروسافت احتمالاً تا زمانی که به تاریخ انتشار بسیار نزدیک‌تر شویم، آنها را به عنوان ویژگی‌های ویندوز 11 برچسب‌گذاری خواهد کرد. اگرچه همه ویژگی‌های برنامه Insider بخشی از ویندوز 12 نیستند، زیرا بسیاری از آنها از طریق به‌روزرسانی‌های کوچکتر ارائه می‌شوند، اما برخی از آنها ممکن است در آینده اعمال شوند. با این حال، ممکن است تا زمانی که به عرضه  آن نزدیک نشدیم، ویژگی‌های انحصاری ویندوز 12 را نبینیم.

ویندوز 12

آیا ویندوز 12 یک ارتقاء رایگان خواهد بود؟

یکی از سؤالات بزرگی که احتمالاً برای شما پیش می‌آید این است که آیا هنگام انتشار ویندوز 12 برای ارتقاء به این ویندوز باید هزینه پرداخت کنید یا خیر، اما خوشبختانه، بعید است. مایکروسافت چند سالی است که قصد دارد به‌روزرسانی‌های اصلی ویندوز را به صورت رایگان برای کاربران فعلی ویندوز ارائه کند و ادامه آن منطقی است. البته، خود ویندوز 12 به احتمال زیاد رایگان نخواهد بود، بنابراین اگر اصلاً مجوز ویندوز ندارید، همچنان باید آن را بخرید.

چیزی که ممکن است شما را وادار به خرج کردن کند این است که آیا رایانه شخصی شما با آن سازگار است یا خیر، اما این موضوع متفاوتی است که ارزش بخش خودش را دارد.

آیا مجبور به ارتقاء خواهیم شد؟

محتمل‌ترین پاسخ به این موضوع منفی است. مایکروسافت به طور قابل توجهی تلاش خود را برای ترغیب کاربران به نصب نسخه‌های جدید ویندوز به صورت اجباری کاهش داده است. ویندوز 11 هنوز یک آپدیت اختیاری برای کاربران ویندوز 10 است و به احتمال زیاد، این رویکرد در نسخه‌های بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

اگر نسخه ویندوز شما به پایان دوره پشتیبانی خود نزدیک می‌شود، به روزرسانی به نسخه‌های جدید ویندوز می‌تواند اجباری باشد. به عنوان مثال، نسخه اصلی ویندوز 11 به مدت 24 ماه در صورت داشتن نسخه Home یا Pro ویندوز پشتیبانی می‌شود. بنابراین، در حالی که ویندوز 11 نسخه 22H2 اجباری نیست، احتمالاً در سال 2023 به طور خودکار نصب می‌شود، بنابراین می‌توانید آپدیت امنیتی را ادامه دهید.

ویندوز 12

با این حال، اگر به اتفاقات ویندوز 10 نگاه کنید، مایکروسافت همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای آن ارائه می‌کند و هر سال به‌روزرسانی‌های را منتشر کرده که شامل ویژگی جدید می‌شود. آنها در واقع ویژگی های جدید بزرگی را اضافه نمی کنند، اما دوره پشتیبانی را برای رایانه شخصی شما افزایش می‌دهند.

ویندوز 10 به طور کلی تا اکتبر 2025 پشتیبانی می‌شود و به جای اینکه کاربران را به سمت ویندوز 11 سوق دهد، مایکروسافت آنها را از طریق آپدیت‌های کوچک‌تر روی ویندوز 10 نگه می‌دارد. این احتمال وجود دارد که پس از انتشار ویندوز 12، ویندوز 11 نیز همین رویکرد را داشته باشد، بنابراین شما مجبور به ارتقاء نخواهید بود.

آیا کامپیوتر من می تواند ویندوز 12 را اجرا کند؟

پس از اینکه ویندوز 11 به طور قابل توجهی حداقل سیستم مورد نیاز را در مقایسه با ویندوز 10 افزایش داد، این سوال عالی دیگری است که باید به آن فکر کنید. آیا ویندوز 12 بار دیگر رایانه‌های شخصی قدیمی را با مشکل مواجه می‌کند؟

 هنوز خیلی زود است که بگوییم، اما مطمئناً این احتمال وجود دارد که برخی از رایانه‌های شخصی به دلایلی سازگار نباشند. ویندوز 11 در حال حاضر به پردازنده‌هایی نیاز دارد که از حدود سال 2018 به بعد عرضه شدند، و در حالی که فعلا دلیلی نمی‌بینیم که نسخه بعدی ویندوز به بیش از این نیاز داشته باشد، هرچند احتمال اتفاق دور نیست.

ویندوز 12

در مورد سایر الزامات، باز هم گفتن آن سخت است. ویندوز 11 به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارد، بنابراین حداقل ویندوز 12 به همین میزان نیاز خواهد داشت. همچنین نباید انتظار داشته باشید که مایکروسافت از مواردی مانند الزامات TPM عقب نشینی کند. با این حال، اگر تاریخچه نشانه‌ای باشد، احتمالاً نوعی راه‌حل وجود خواهد داشت که رایانه‌های شخصی پشتیبانی‌نشده می‌توانند برای نصب آن استفاده کنند، اگر احساس ماجراجویی می‌کنید.

در هر صورت، تقریباً تمام بهترین لپ‌تاپ‌هایی که امروز می‌توانید بخرید، هنگام عرضه از ویندوز 12 پشتیبانی می‌کنند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید