هدست واقعیت افزوده اوپو با طراحی مشابه هولولنز فصل اول ۲۰۲۰ از راه می‌رسد

    کد خبر :658598

هدست واقعیت افزوده اوپو با طراحی مشابه هدست هولولنز و برای استفاده در منزل و محل کار فصل اول ۲۰۲۰ از راه می‌رسد.

 

ظاهرا براساس آخرین اخبار، سال آینده میلادی هولولنز ۲ مایکروسافت با رقیب جدیدی روبه‌رو خواهد شد. اوپو، تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند هدست واقعیت افزوده‌ی (AR Glass Oppo) را معرفی کرده و قرار است فصل اول ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند.

 

هدست واقعیت افزوده اوپو از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی به هولولنز مایکروسافت دارد و روی سر قرار می‌گیرد.

 

براساس اعلام اوپو، AR Glass در منزل برای گیمینگ و تجربه‌ی کاربری برای محتوای واقعیت افزوده مناسب است. در حالی‌که در محیط‌های کاری، می‌توان از آن برای ارائه‌ی خدمت مبتنی بر واقعیت افزوده ازجمله مدل‌سازی سه‌بعدی، برنامه‌ریزی و طراحی استفاده کرد.

 

عینک واقعیت افزوده‌ی AR Glass اوپو، مجهز به دو دوربین (fisheye) در قسمت جلوی هدست است که میدان دید وسیعی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر دو دوربین (fisheye)، هدست واقعیت افزوده مجهز به دوربین سوم و حسگر زمان پرواز برای اندازه گیری فاصله است. در رویداد رونمایی هدست واقعیت افزوده، اوپو دمویی از نحوه‌ی عملکرد دستگاه با اپلیکیشنی از منظومه‌ی شمسی به نمایش گذاشته بود.

 

علاوه بر ژست‌های حرکتی، عینک واقعیت افزوده اوپو از قابلیت کنترل با صدا هم پشتیبانی می‌کند. به‌نظر می‌رسد که هدست واقعیت افزوده اوپو باریک‌تر و سبک‌تر از هولولنز مایکروسافت است. هنوز اطلاعات بیشتری در مورد محصول جدید اوپو در دست نیست و صحبتی در مورد قیمت و بازارهایی که این هدست در آن‌ها عرضه می‌شود، نشده است. اوپو، سومین شرکت تولیدکننده‌ی محبوب گوشی‌های هوشمند در بازار چین محسوب می‌شود و بی‌شک بازار اصلی اوپو، بازار چین خواهد بود. درنتیجه انتظار می‌رود این هدست واقعیت افزوده فعلا در بازار چین عرضه شود. با این وجود، اخیرا اوپو حضور پررنگی در بازارهای هند و برخی دیگر از بازارهای آسیایی و کشورهای اروپایی نیز داشته است.

 

احتمالا AR Glass اوپو در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. هولولنز ۲ مایکروسافت با قیمت ۳۵۰۰ دلار برای استفاده در حوزه‌های تجاری طراحی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید