فناوری شارژ سریع 150 واتی اوپو در 15 دقیقه گوشی را شارژ می کند

    کد خبر :892007

درحالی‌که پرچم‌داران برندهای سامسونگ و اپل هنوز با سرعت شارژ ۲۵ تا ۴۵ واتی عرضه می‌شوند، چینی‌های در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند. اوپو به‌تازگی در نمایشگاه MWC 2022 از فناوری شارژ سریع SuperVOOC خود با سرعت ۱۵۰ وات رونمایی کرده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ طبق آزمون‌های آزمایشگاهی روی یک گوشی با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، SuperVOOC جدید می‌تواند تنها در ۵ دقیقه باتری را از ۱ تا ۵۰ درصد شارژ کند! شارژ کامل نیز تنها ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. البته این آزمایش‌ها با گوشی روشن ولی در حالت پرواز انجام شده است. در یک مقایسه، شارژر ۶۵ واتی نسل پیشین SuperVOOC برای شارژ کامل به ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

به لطف فناوری گالیوم نیترید (GaN) شارژر ۱۵۰ واتی اوپو ابعادی معادل ۵۸ در ۵۷ در ۳۰ میلی‌متر و وزن ۱۷۲ گرمی دارد. این شارژ به این ترتیب خیلی از شارژر ۶۵ واتی قبلی بزرگ‌تر نیست. اما به لطف تراکم توان ۱.۵۱ وات بر سانتی‌متر مکعب، بسیار چگال‌تر شده است. جالب است بدانید شارژر ۱۵۰ واتی اوپو حتی از شارژر ۶۱ واتی مک‌بوک اپل هم کوچک‌تر است. با این‌که فناوری VOOC اوپو منحصر به این شرکت و برندهای آن از جمله وان پلاس است، این شارژر با استانداردهای دیگر نیز کار می‌کند. به این ترتیب می‌توانید با این شارژر دستگاه‌های با پروتکل پاوردلیوری یا PPS را نیز مثل گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های دیگر شارژ کنید.

 

شارژر ۱۵۰ واتی SuperVOOC اوپو ۷.۵ آمپر شدت جریان و ۲۰ وات اختلاف پتانسیل دارد. اگر این دو مقدار را در یکدیگر ضرب کنی به ۱۵۰ وات می‌رسید. گوشی‌ّهای سازگار با این استاندارد دارای باتری دو قسمتی با دو پمپ شارژ مجزا هستند که جریان ورودی را به دو جریان 5V/15A تقسیم می‌کنند. اوپو پاسخ این پرسش را به دو روش داده است. اولی موتور سلامت باتری است که یک تراشه سفارشی برای مدیریت باتری محسوب می‌شود. طبق تست‌های انجام شده، باتری توانسته حتی پس از ۱۶۰۰ بار شارژ، تا ۸۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ کند. این رقم حدودا ۲ برابر بیشتر از باتری‌های عادی محسوب می‌شود.

روش دوم Battery Healing نام دارد. این فناوری یک لایه محافظ روی الکترودهای باتری قرار می‌دهد که از استهلاک آن‌ها جلوگیری خواهد کرد. فرمول الکترولیت خاص باتری نیز مرتباً لایه SEI را ترمیم می‌کند. جالب است بدانید اولین گوشی با این فناوری قرار است از سوی وان پلاس اوایل تابستان به بازار معرفی شود. اوپو می‌گوید در حال کار روی این فناوری است تا بتواند توان آن را تا ۲۰۰ و حتی ۲۴۰ وات نیز افزایش دهد. به این ترتیب شارژ کامل یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی تنها ۹ دقیقه طول می‌کشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید