نیاز فوری کشور به ۴۲۰۰ تخت توانبخشی

    کد خبر :452623

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها ۲۰۰ تخت توانبخشی در کشور وجود دارد، گفت: نیاز فوری به ۴۲۰۰ تخت توانبخشی داریم.

محمدتقی جغتایی، روز چهارشنبه در حاشیه بیست و دومین سمینار طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا نظام سلامت و رفاه با هم یکی بوده و این مسئله سبب ارائه خدمات بهتر در حوزه‌هایی همچون خدمات توانبخشی شده است.

وی با اشاره به اینکه به گفته کارشناسان تجمیع خدمات توانبخشی در یک وزارتخانه می‌تواند باعث ارائه خدمات بهتر و جامع‌تر به بیماران شود، گفت:‌ توانبخشی هم نیاز به خدمات پزشکی و هم مراقبتی و هم نیاز به خدمات مشاوره‌ای، حرفه‌ای و نگهداری دارد و بازتوانی فقط جسمی نیست و روانی و اجتماعی نیز در این مقوله باید در بیمار در نظر گرفته شود.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، ادامه داد: برنامه ملی توانبخشی در صورت تصویب با کمک همه نهادها در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی می‌تواند سبب هماهنگی بیشتر در زمینه خدمات توانبخشی شود که پیش نویس آن در حال حاضر تهیه شده است.

به گزارش مهر، جغتایی گفت:‌ در حال حاضر در سراسر ایران ۲۰۰ تخت توانبخشی داریم در حالی که نیاز فوری به ۴۲۰۰ تخت وجود دارد.

وی افزود: اگر بتوانیم توانبخشی را ارتقاء دهیم نیاز به خدمات درمان را کم کرده‌ایم و باید توجه داشت که خدمات توانبخشی در صورتی که به صورت تیمی ارائه شود نتایج جامع‌تر و مطلوب‌تری را به همراه خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید