نیاز سازمان انتقال خون به «پلاسما» و «پلاکت»

    کد خبر :544993

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه ۱۲ مرکز انتقال خون در استان تهران فعال هستند، گفت: بیش‌ترین نیاز سازمان انتقال خون به پلاسما و پلاکت است.

سیدمرتضی طباطبایی، مدیرکل انتقال خون استان تهران درباره «وضعیت فرآورده‌های خونی در ماه مبارک رمضان»، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان با توجه به بحث روزه‌داری، مدت زمانی طول می‌کشد تا مردم خود را با شرایط روزه‌داری تطبیق دهند.

وی افزود: ما در دهه اول ماه رمضان با کاهش آمار اهدای خون مواجه می‌شویم که این امری طبیعی بوده و هر سال وجود دارد، اما هرچه بیشتر به شب‌های قدر نزدیک می‌شویم این کمبود جبران می‌شود و مردم در این شب‌ها مراجعات فراوانی به مراکز انتقال خون دارند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود:‌ از اواخر هفته گذشته، مراکز انتقال خون را گسترش داده‌ایم تا پاسخگوی افراد نیازمند به انتقال خون باشیم.

طباطبایی یادآور شد: امسال بیشترین نیازمان مربوط به پلاسما و پلاکت است و از مردم درخواست می‌شود اهدای پلاسما و پلاکت داشته باشند و با ما همکاری کنند؛ چرا که بسیاری از بیماری‌ها به سمت داروهایی مشتق از پلاسما رفته و نیازهای بسیاری از بیماران به داروهای مشتق از پلاسماست که باید این را تأمین کنیم.

وی افزود: این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص رونق تولید است تا اینکه بتوانیم نیاز بیماران داخلی را از طریق پلاسمای داخلی فراهم کنیم.

به گزارش فارس ،مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه ۱۲ مرکز انتقال خون در استان تهران فعال هستند، خاطرنشان کرد: ۶ تا ۸ ساعت پس از صرف سحری، افراد قابلیت آن را دارند تا خون خود را اهدا کنند؛ ضمن اینکه بعد از افطار نیز هیچ مشکلی برای اهدای خون وجود ندارد.

طباطبایی تصریح کرد:‌ در حال حاضر کمبودی در گروه‌های خونی نداریم اما در کل نیازهای ما گروه‌های خونی منفی و A مثبت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید