نگرانی عربستان از تصمیم ایران برای آغاز غنی سازی 60 درصدی

    کد خبر :801559

وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنش به تصمیم ایران برای آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی، از این اقدام ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی، عصر امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای به تصمیم تهران برای آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در بیانیه وزارت خارجه این کشور در این خصوص آمده است:‌ «عربستان سعودی تحولات کنونی برنامه هسته‌ای ایران را با نگرانی دنبال می‌کند؛ تحولاتی که آخرین مورد آن، اعلام بالابردن سطح غنی‌سازی اورانیوم به میزان ۶۰ درصد بود؛ مسئله‌ای که نمی‌توان آن را یک برنامه برای استفاده‌های مسالمت‌آمیز تلقی کرد».

وزارت خارجه عربستان سعودی در ادامه از ایران خواست از آنچه آن را تنش خواند، بپرهیزد و «امنیت منطقه و ثبات آن را بیش از این متشنج نکند» و «به صورت جدی»‌ وارد مذاکرات کنونی شود.

ریاض در بخش پایانی بیانیه مذکور بر «اهمیت دست‌یابی جامعه بین‌الملل به یک توافق با عوامل تعیین‌کننده قوی‌تر و طولانی‌تر و در راستای پایش و زیرنظر گرفتن [اقدامات ایران]‌ و همچنین تضمین جلوگیری از دست‌یابی ایران به تسلیحات هسته‌ای و توسعه توانمندی‌های لازم برای این کار» تأکید کرد و خواستار آن شد که در این توافق نگرانی عمیق کشورهای منطقه از آنچه گام‌های تنش‌زای ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه و ناامنی آن خوانده شده، در نظر گرفته شود.

این واکنش پس از آن است که «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین حضور دارد، بعدازظهر روز سه‌شنبه از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: «ایران امروز در نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند».

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید