نگرانی سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع بیماری‌های تنفسی در چین

    کد خبر :1035065
سازمان جهانی بهداشت شیوع بیماری‌های تنفسی چین

سازمان جهانی بهداشت به مردم چین توصیه کرده است اقدام‌هایی را برای کاهش خطر بیماری های تنفسی دنبال کنند. اقداماتی که شامل واکسیناسیون، حفظ فاصله از افراد بیمار، ماندن در خانه در هنگام بیماری، انجام آزمایش‌ها و مراقبت‌های پزشکی در صورت نیاز، زدن ماسک به صورت، اطمینان از تهویه مناسب و شستن منظم دست‌ها می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از چین خواست تا جزئیات بیشتری درباره شیوع بیماری‌های تنفسی که اخیرا در شمال این کشور گزارش شده است، ارائه کند.

به نقل از ایندیپندنت، بنا به ادعای سازمان جهانی بهداشت، شمال چین از اواسط اکتبر امسال در مقایسه با مدت مشابه در سه سال گذشته، شاهد افزایش بیماری‌های تنفسی «شبیه به آنفلوآنزا» و سویه‌های ذات‌الریه در کودکان بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیسیون بهداشت ملی چین هفته گذشته از افزایش بیماری‌های تنفسی به‌دلیل رفع محدودیت‌های کووید-۱۹ و گردش بیشتر عوامل شناخته‌شده بیماری‌زا خبر داد. عوامل بیماری‌زایی مانند مایکوپلاسما پنومونیه که موجب آنفلوآنزا و عفونت‌های باکتریایی رایج می‌شود.

با نزدیک شدن به فصل سرما و کاهش دمای هوا در شمال چین، مقام‌های بهداشتی این کشور می‌گویند پکن که در شمال چین واقع شده، «‌به‌طور هم‌زمان شاهد بروز چند عامل بیماری‌زا است.» براساس گزارش‌های محلی، کودکان بسیاری با علائمی همچون التهاب ریه و تب بالا در بیمارستان‌های پکن بستری شدند.

در همین حال، سازمان جهانی بهداشت به مردم چین توصیه کرده است اقدام‌هایی را برای کاهش خطر بیماری‌های تنفسی دنبال کنند. اقداماتی که شامل واکسیناسیون، حفظ فاصله از افراد بیمار، ماندن در خانه در هنگام بیماری، انجام آزمایش‌ها و مراقبت‌های پزشکی در صورت نیاز، زدن ماسک به صورت، اطمینان از تهویه مناسب و شستن منظم دست‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید