نگذارید لخته در بدن‌تان ایجاد شود

    کد خبر :649139

این روزها با توجه به مدت‌ زمان زیادی كه بسیاری از ما جلوی تلویزیون و رایانه می‌نشینیم، احتمال این‌كه در معرض ایجاد لخته خون – كه یك مشكل تهدیدكننده است – قرار بگیریم، بالاست.

 

توجه به برخی نكات می‌تواند از بروز این مشكل جلوگیری كند. موارد زیر را در این زمینه درنظر داشته باشید.

 

خودداری از پوشیدن لباس‌های تنگ

برای داشتن گردش خون سالم، بهتر است از پوشیدن لباس‌های تنگ به‌ویژه شلوارهای جین تنگ خودداری کنید. لباس‌های تنگ، عروق پوست را تحت تاثیر قرار داده و مانع گردش صحیح خون می‌شود.

 

مصرف رقیق‌كننده‌های طبیعی خون

در كنار مصرف داروهای رقیق‌كننده خون، گنجاندن مواد طبیعی مانند سیرخام، زردچوبه و چای در رژیم غذایی نیز می‌تواند خطر تشكیل لخته خون را كاهش دهد.

 

انجام حركات پا

بسیاری از ما در طول روز، بیشتر وقت‌مان را در حالت نشسته سپری می‌‌كنیم كه باعث كاهش جریان خون در پاها می‌شود. اگر نمی‌توانید گزینه راه رفتن را انتخاب كنید، می‌توانید هرازگاهی در حین كار برای تقویت گردش خون در محدوده پا حركاتی مانند چرخش مچ پا، خم و راست كردن پا و حركت دادن انگشتان را انجام بدهید.

 

استفاده از روغن هیلكروسوم

هیلكروسوم یك گل زردرنگ است كه به طور طبیعی خون را رقیق می‌‌كند. روغن هیلكروسوم همچنین حاوی یك تركیب ضد‌التهاب است كه آن را به یك گزینه طبیعی عالی برای جلوگیری از تشكیل لخته خون تبدیل می‌كند. می‌توانید چند قطره از روغن این گیاه را روی ناحیه‌ای كه احساس می‌كنید گردش خون مناسبی ندارد، بمالید.

 

بالا نگه داشتن پاها

مقابل دیوار به پشت دراز بكشید و پاها را به طور عمودی به دیوار تكیه دهید. بعد از گذراندن یك روز به طور نشسته یا ایستاده، فقط چند سانتی‌متر بالاتر قرارگرفتن پاها نسبت به سر و قلب، یك راه عالی برای به جریان افتادن خون در سراسر بدن به جای
گیر افتادن آن در پاهاست.

 

خودداری از انداختن پا روی پا

كسانی كه بیشتر در معرض ایجاد لخته قرار دارند، بهتر است از انداختن پا روی پا خودداری كنند. به گفته كارشناسان، نشستن به این حالت، فشار را در رگ‌هایی كه مسؤولیت برگشت دادن خون به قلب را دارند، افزایش می‌دهد. فشار پایی كه روی پای دیگر است، مانع جریان خونرسانی عادی در پای زیرین می‌شود و می‌تواند به تضعیف یا آسیب رگ‌های پا منجر شود. این شرایط باعث می‌شود خون در درون رگ، لخته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید