خطرات ایجاد لخته خون در اندام تحتانی بیماران مبتلا به کرونا

    کد خبر :732317

حسین کرمانپور در خصوص ایجاد لخته خون در اندام تحتانی بیماران مبتلا به کرونا گفت: مبتلایان به کرونا که در قرنطینه هستند، تحرک کمی دارند و اگر این بیماران مسن و مبتلا به دیابت باشند و همچنین عروقشان نارسا باشد؛ احتمال آمبولی و لخته شدن خون در اندام تحتانی و همچنین خطرناک شدن این عارضه در آن‌ها بیشتر است.

وی توصیه کرد: بهتر است مبتلایان به کرونا به ویژه آن‌هایی که مسن و مبتلا به دیابت هستند و نارسایی قلبی دارند، در حین بستری به به طور دائم از ماساژ اندام تحتانی دست و پا استفاده کنند و استراحت مطلق نباشند.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه بیمار بستری در آی سی یو از نظر پزشکی استراحت مطلق نیست، ادامه داد: مبتلا یان به کرونا توانایی و حرکت و ورزش کردن را دارند و می‌توانند با چنین اقداماتی از آمبولی و لخته شدن خون در اندام تحتانیشان پیشگیری کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به اینکه ممکن است لخته شدن خون در اندام تحتانی با کبودی همراه باشد، بیان کرد: این عارضه بیشتر با علائمی نظیر درد شدید در مفاصل مچ دست و پا و تورم و همچنین گرمی اندام از لخته به بالا و سردی آن از لخته به پایین همراه است.

به گزارش بهداشت نیوز،وی با بیان اینکه آمبولی در اندام های تحتانی موجب ناتوانی بیمار و همچنین ایجاد مشکل در حرکت می شود، متذکر شد: این علائم مربوط به مراحل اولیه لخته شدن خون در اندام تحتانی است و اگر لخته به سمت ریه و قلب حرکت کند، عوارض خطرناکی از جمله آمبولی قلبی و ریوی که موجب آسیب شدید به ریه‌ها می‌شود، را به همراه دارد و ممکن است برای بیمار با خطر مرگ داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید