نوعی داروی آنفلوآنزا که موجب مقاومت دارویی می‌شود

    کد خبر :649900

محققان علوم پزشکی در آمریکا در بررسی‌های اخیر خود مشاهده کردند که نوعی داروی جدید آنفلوآنزا می‌تواند موجب بروز مقاومت دارویی در ویروس‌های این بیماری شود.

 

داروی جدید Xofluza که برای درمان برخی از انواع آنفلوآنزا تجویز می‌شود می‌تواند طی چند روز علائم این بیماری را از بین ببرد اما ممکن است جهش ویروسی را به دنبال داشته باشد و در نهایت به مقاومت دارویی در این ویروس‌ها منجر شود.

 

محققان با تاکید بر اینکه گونه‌های شایع ویروس آنفلوآنزا می‌توانند به سرعت در برابر داروهای آنتی‌بیوتیک مقاوم شوند، هشدار دادند: بیماران به ویژه والدین کودکانِ مبتلا باید نسبت به مقاومت دارویی هوشیار باشند.

 

محققان آمریکایی در بررسی جدید خود نمونه‌های ویروس آنفلوآنزا را از یک پسر ۱۱ ساله ژاپنی که ژانویه گذشته به این بیماری مبتلا شده و با مصرف داروی Xofluza تحت درمان قرار گرفته بود، بررسی کردند. اگرچه این بیماری با دریافت دارو بهبود اولیه پیدا کرد اما تب این پسربچه دوباره بازگشت و دو روز بعد نیز خواهرش به این بیماری مبتلا شد.

 

محققان آمریکایی DNA نمونه‌های آنفلوآنزای این خواهر و برادر را بررسی کرده و دریافتند که ویروس موجود در بدن خواهرِ این پسربچه جهش پیدا کرده و به داروی Xofluza مقاوم شده‌ است.

 

بنابر گزارش ژاپن تودی، به گفته محققان این ویروس طی مراحل درمان مقاوم شده و از بدن این پسر به خواهرش منتقل شده‌ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید