نوشیدنی که 6 برابر شیرکلسیم دارد

    کد خبر :909240

همه ما با شربت تخم شربتی خاطره داریم. این دانه‌های سیاه از قدیم پای ثابت ایستگاه‌های صلواتی ماه محرم بودند. در هرم گرمای تابستان‌های محرم جلوی ایستگاه صلواتی می‌ایستادیم، یک لیوان شربت خنک با دانه‌های سیاه را سر می‌کشیدیم و از ته دل یا حسین(ع) می‌گفتیم. پر بیراه نیست که پیشنهاد ویژه کارشناسان طب سنتی برای رفع عطش، شربت تخم شربتی است. دکتر ابراهیمی می‌گوید: «ترکیب تخم شربتی با سکنجبین و گلاب بهترین نسخه برای رفع عطش روزهای طولانی ماه رمضان است.»

اما این فقط نیمی از ماجراست. ماجرای تخم شربتی فراتر از یک نسخه برطرف کننده عطش است. اگر بدانید ۶ برابر کلسیم یک لیوان شیر، ۲ برابر پتاسیم یک عدد موز و ۳ برابر آهنی که با خوردن اسفناج وارد بدن شما می‌شود را می‌توانید با نوشیدن یک لیوان شربت تخم شربتی نصیب خودتان کنید، حتی اگر تشنگی هم خیلی به شما فشار نیاورد، همین امروز به نزدیک‌ترین عطاری می‌روید و امشب یک پارچ شربت تخم شربتی را مهمان ویژه سفره افطار می‌کنید.

شاید جزو کسانی باشید که میلشان به خوردن غذا زیاد است و احساس سیری خیلی دیر سراغشان می‌آید. چند درصد از شما که خواننده این گزارش هستید تا به حال برای کاهش وزن سراغ داروهای ضد اشتها رفتید؟ داروهایی که هزار و یک عوارض دارند و گاها در آنها مواد مخدر وجود دارد و اعتیاد آور هم هست. پزشک طب سنتی یک پیشنهاد برای شما دارد و آن استفاده از تخم شربتی است. دکتر ابراهیمی می‌گوید: «دانه‌های تخم شربتی جذب کننده هستند و تا ۱۰ برابر بیشتر از وزن خودش آب جذب می‌کند. با خوردن تخم شربتی احساس سیری سراغتان می‌آید و پرخوری نمی‌کنید و به تدریج لاغر می‌شوید.

اگر کار پر از استرسی دارید یا اینکه فکر می‌کنید زود رنج شدید یا کمی زود عصبانی می‌شوید اولین پیشنهاد ما به شما داشتن سعه صدر و ذکر اعجاب انگیز صلوات در موقع عصبانیت است. اما در کنار این توصیه می‌کنیم روی تخم شربتی هم یک حساب ویژه باز کنید. تخم شربتی با اعصاب به هم ریخته شما جادویی می‌کند که نگو و نپرس. دکتر ابراهیمی می‌گوید: «تخم شربتی را با عرق بادرنجبویه مخلوط کنید، این ترکیب را با عسل شیرین کنید و بنوشید. مطمئن باشید بعد از مدت کوتاهی متوجه تغییر در خلق و خویتان می‌شوید.

برنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید