نوشیدنی برای افزایش خطر بیماری قلبی

    کد خبر :1005899
قهوه
تعداد فنجان زیاد از این نوشیدنی برای سلامتی شما مضر است و خطر بیماری قلبی را یک چهارم افزایش می‌دهد.به نقل از هلث، نوشیدن ۶ فنجان قهوه در روز حد مجاز است زیرا بیش از آن خطر بیماری قلبی را تا ۲۲ درصد افزایش می‌دهد.
بسیاری از ما صبح خود را با یک فنجان قهوه سیاه، کاپوچینو یا لاته شروع می‌کنیم با این حال، در سال‌های اخیر، نوشیدن قهوه در رابطه با اثرات مثبت یا منفی آن بر سلامت توجه محققان زیادی را به خود جلب کرده است به همین دلیل دکتر آنگ ژو و پروفسور الینا هیپونن از دانشگاه استرالیای جنوبی، به بررسی میزان مصرف قهوه و تاثیر منفی آن بر سلامتی پرداختند.
آنان دریافتند که مقادیر زیاد کافئین برای قلب مضر است و حاکی از افزایش ۲۲ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی با نوشیدن ۶ فنجان قهوه یا بیشتر در روز است.
تحقیق آنگ ژو و الینا هیپونن اولین مطالعه‌ است که میزان بالای نوشیدن قهوه را در رابطه با سلامت قلب انسان ارائه کرده است.
پروفسور هیپونن، یکی از محققان این تحقیق گفت: قهوه رایج‌ترین محرک مصرفی ما در جهان است، قهوه، ما را از خواب بیدار می‌کند، انرژی ما را افزایش می‌دهد و به ما کمک می‌کند که تمرکز کنیم اما مردم همیشه می‌خواهند بدانند چه میزان کافئین باید مصرف کنند و می‌پرسند که مصرف چقدر کافئین زیاد تلقی می‌شود؟
اکثر مردم موافق این موضوع هستند که اگر مقدار زیادی قهوه بنوشید، ممکن است احساس عصبانیت، تحریک‌پذیری یا حتی حالت تهوع داشته باشند، به این دلیل است که کافئین به بدن شما کمک می‌کند تا سریع‌تر و سخت‌تر کار کند اما احتمالا نشان می‌دهد که ممکن است به حد مجاز خود رسیده باشید.
همچنین می‌دانیم که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی با فشار خون بالا افزایش می‌یابد که نتیجه شناخته شده مصرف بیش از حد کافئین است.
به منظور حفظ قلب سالم و فشار خون سالم، مردم باید قهوه خود را به کمتر از ۶ فنجان در روز محدود کنند، بر اساس داده‌های ما، ۶ نقطه اوج بود که کافئین شروع به تأثیر منفی بر خطرات قلبی عروقی کرد.
این مطالعه داده‌های نزدیک به ۳۵۰هزار شرکت‌کننده را مورد بررسی قرار داد تا توانایی ژن CYP۱A۲ برای کمک به متابولیسم کافئین را بررسی کند.
این مورد به محققان کمک کرد تا تشخیص دهند که چه سطوحی از قهوه باعث فشار خون بالا می‌شود و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.
آنان همچنین بررسی کردند که آیا تغییرات ژنتیکی می‌تواند به برخی افراد کمک کند تا کافئین را سریع‌تر از دیگران تجزیه کنند و آیا این مورد می‌تواند به مصرف قهوه بیشتر در این افراد کمک کند.
پروفسور هیپونن توضیح داد: علی‌رغم اینکه حاملان پردازش سریع تنوع ژنی چهار برابر سریع‌تر در متابولیسم کافئین عمل می‌کنند، تحقیقات این باور را تایید نمی‌کند که این افراد می‌توانند با خیال راحت کافئین بیشتری، مکرر و بدون اثرات مضر برای سلامتی مصرف کنند.
تخمین زده می‌شود که روزانه سه میلیارد فنجان قهوه در سراسر جهان میل می‌شود و دانستن محدودیت‌های این که چه چیزی برای شما خوب است و چه چیزی خوب نیست، ضروری است.
مانند بسیاری از چیزها، همه چیز با اعتدال مرتبط است؛ اگر زیاده‌روی کنید سلامتی شما تاوان آن را خواهد داد.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید