نمونه پروازی ماهواره مکعب ایرانی ساخته می شود

    کد خبر :160361

رئیس سازمان فضایی ایران از طراحی و ساخت نمونه پروازی ماهواره مکعب ایرانی به عنوان یکی از اهداف مدنظر دولت دوازدهم خبر داد.
محسن بهرامی در گفتگو با مهر، ساخت ماهواره مکعب ایرانی را یکی از پروژه های مدنظر دولت عنوان کرد که تا پایان عمر دولت دوازدهم عملیاتی می شود و گفت: ساخت ماهواره مکعب ایرانی ابتدا به عنوان یک مسابقه دانشجویی درنظر گرفته شد اما قرار است پس از طراحی و ساخت نمونه مهندسی این ماهواره توسط دانشگاهها، یک نمونه پروازی از این ماهواره نیز ساخته شود.

وی با بیان اینکه سازمان فضایی ایران به این پروژه، توجه خاصی دارد ادامه داد: مسابقه طراحی و ساخت نمونه مهندسی ماهواره مکعب ایرانی قرار است هر سال برگزار شود که درسال جاری و در دور اول این مسابقات، ۲۱ تیم از ۱۷ دانشگاه شرکت کردند و در نهایت ۳ تیم به مرحله نهایی رسیدند.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه هم اکنون این ۳ تیم درحال طراحی دقیق و مفهومی این ماهواره هستند، اضافه کرد: گزارش آخرین وضعیت این پروژه به سازمان فضایی ایران ارائه شده و هم اکنون در حال ورود به فاز طراحی و ساخت نمونه مهندسی این ماهواره توسط این ۳ تیم هستیم.

وی ادامه داد: در نهایت قرار است از میان نمونه های مهندسی با همکاری این ۳ تیم، نمونه پروازی ماهواره مکعب ایرانی طراحی و ساخته شود.

بهرامی با تاکید براینکه این فرآیند از امسال آغاز می شود، گفت: امیدواریم پروژه ماهواره مکعب دانشجویی به عنوان یکی از پروژه های یادگار دولت باقی بماند.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: این پروژه لایه دانشجویی تخصصی را هدف قرار داده تا در آینده شرکتهایی از این متخصصان در عرصه فضایی ایجاد شده و بتوانند کارهای عملی کرده و با هم رقابت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید