استارتاپ فضایی آلمانی Isar برنده حکم پرتاب ماهواره شد

    کد خبر :951102
استارتاپ فضایی

شرکت فرانسوی Exotrail که در حال توسعه فضاپیماها است، قراردادی را با سازنده آلمانی وسایل پرتاب Isar Aerospace امضا کرده است. ایسار در سال 2018 تاسیس شد و مقر آن در مونیخ است.

بازتاب-‌‌اکنون این شرکت در حال توسعه یک پرتابگر کوچک اسپکتروم است که Isar قرار است 80 درصد موشک را در واقع به صورت محلی تولید کند – با استفاده از ظرفیت های شرکت های فناوری در اطراف مونیخ. اولین پرتاب اسپکتروم برای سال 2023 برنامه ریزی شده است. Exotrail و Isar اعلام کردند که توافق نامه ای برای پرتاب های متعدد کشتی های Exotrail بر روی یک موشک Spectrum بین سال های 2024 تا 2029 امضا کرده اند. پرتاب ها از جزیره آندویا نروژ و از سایت پرتاب Kourou انجام خواهد شد. در گویان فرانسه (آمریکای جنوبی). این شرکت‌ها تعداد دقیق پرتاب‌ها و هزینه توافق را اعلام نکردند.

Exotrail قصد دارد از این پرتاب ها برای پرتاب وسیله نقلیه SpaceVan خود، که در حال حاضر در حال توسعه است، به مدار استفاده کند. SpaceVan می تواند تا 100 کیلوگرم ماهواره کوچک را در یک زمان حمل کند. Exotrail ادعا می کند که SpaceVan می تواند به سرعت و کارآمد ماهواره ها را در چندین هواپیما، ارتفاع و زوایای شیب مستقر کند. او قصد دارد این سرویس را به شرکت هایی که نیاز به استقرار صور فلکی ماهواره ای دارند ارائه دهد.

برخلاف دیگر شرکت‌هایی که وسایل نقلیه مداری را توسعه می‌دهند، Exotrail یک سیستم پیشرانه الکتریکی برای فضاپیمای خود ایجاد کرده است. این نه تنها افزایش بار و عملکرد را فراهم می کند، بلکه امکان پرتاب چندین ماهواره به مدارهای مختلف را با یک دستگاه فراهم می کند. رئیس این شرکت معتقد است که با استفاده از موتور شیمیایی نمی توان به این امر دست یافت. به هر حال، Exotrail اولین توسعه دهنده وسایل نقلیه مداری نیست که با Isar به توافق رسیده است. در ژوئن، D-Orbit، شرکت لجستیک فضایی ایتالیایی، اعلام کرد که سفارشی برای پرتاب اسپکتروم از فضاپیمای ION خود به ایسار داده است که قرار است در اوایل سال 2023 انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید