نمایندگان استیضاح وزرا را ساعتی بعد پس می گیرند!!!

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ۱۸:۴۸
    کد خبر :902171

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، پیرامون سخنان برخی نمایندگان مبنی بر اینکه هیئت رئیسه مانع از استیضاح وزرا شده است، بیان کرد: خیر، هیئت رئیسه مجلس از استیضاح وزرا جلوگیری نمی‌کند اما در برخی مواقع پس از عنوان شدن بحث استیضاح تعداد امضاها بالا و پایین می‌شود، به این صورت که توافق کرده و برخی نمایندگان امضای خود را پس می‌گیرند. در صورت رسیدن تعداد امضاهای استیضاح به حدنصاب قانونی، هیئت رئیسه مجلس نمی‌تواند مانع استیضاح شوند.

سلیمی تاکید کرد: دلیل اصلی تاخیر در استیضاح وزیران رفتار نمایندگان مجلس است، در حقیقت آیین‌نامه به هیئت رئیسه اجازه نمی دهد جلوی استیضاح را بگیرد، اما برخی نمایندگان ساعتی پس از امضای استیضاح یا به صورت مراجعه انفرادی یا با نامه نگاری اعلام می کنند امضای خود را پس گرفتند بنابراین این رفتارها موجب تاخیر در استیضاح وزرا شده است.

عضو هئیت رئیسه مجلس در واکنش به تاکید مکرر نمایندگان بر استیضاح وزرایی نظیر فاطمی امین و عبدالملکی و احتمال استیضاح این وزرا در آینده نزدیک، اعلام کرد: استیضاح حق طبیعی و قانونی نمایندگان مجلس است، در صورت اصرار نمایندگان، استیضاح حق آنها است و انجام می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید