نماینده تونس برای شرکت در اسکار ۲۰۲۱ معرفی شد

    کد خبر :763357

«مردی که پوستش را فروخت» ساخته کوثر بن‌هنیه نماینده تونس در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار خواهد بود.

این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای نقش‌آفرینی یحیی محینی دریافت کرد. فیلم در خاورمیانه نخستین بار در جشنواره الجونه مصر به نمایش درآمد و به عنوان بهترین فیلم عرب شناخته شد.

«مردی که پوستش را فروخت» از سوی «بک فیلمز» مستقر در پاریس به بازارهای بین‌المللی ارایه شده و داستانش درباره یک مرد سوری است که می‌پذیرد به یک شرط ویزای شنگن داشته باشد و بتواند وارد اروپا شود. به این منظور او پشتش را در اختیار یک هنرمند مشهور می‌گذارد تا همه‌اش را تتو کند تا به یک کار هنری انسانی بدل شود و بتواند در موزه بروکسل به نمایش درآید.

«مردی که پوستش را فروخت» به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی فیلمبرداری شده و مونیکا بلوچی از بازیگران آن است. این فیلم را بن‌حنیه پس از فیلم «زیبایی و سگ‌ها» ساخته که درامی درباره آزار یک زن جوان توسط پلیس بود. آن فیلم سال ۲۰۱۷ در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد.

«مردی که پوستش را فروخت» برای نمایش به بازارهای مختلفی فروخته شده که سوییس، پرتغال، دانمارک و نروژ، تایوان، برزیل، بنلوکس، ترکیه، و روسیه از جمله آنها هستند.

این فیلم محصول مشترک تونس و فرانسه است.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌ها به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برای حضور در بخش فیلم بلند بین‌المللی، یکم دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۱۳۹۹) است.

به گزارش مهر، نود و سومین دوره جوایز اسکار با دو ماه تاخیر نسبت به سال‌های پیش، ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) در دالبی تیه‌تر در هالیوود، لس آنجلس برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید