نمایشگاه «اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر» برگزار می‌شود

    کد خبر :658385
نمایشگاه «اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر» برگزار می‌شود

نمایشگاه «اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر» هنرجویان مصطفی مرادیان از روز ۲۱ آذر ماه در سالن انتظار تالارهای چهارسو و سایه مجموعه تئاتر شهر برپا خواهد شد.

 

آموزش و پژوهش مجموعه تئاترشهر، نمایشگاه «اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر» هنرجویان موسسه «برگ» با همکاری واحد ارتباطات آموزش و پژوهش مجموعه ی تئاترشهر از روز بیست و یکم آذر ماه در سالن انتظار تالارهای چهارسو و سایه برپا خواهد شد.

 

در این نمایشگاه که تا ۳۰ آذر ماه میزبان مخاطبان خواهد بود، آثار تعدادی از هنرجویان مصطفی مرادیان از جمله زهرا کاظمی، مریم مالمیر، کیانا (فاطمه) فخر قاسمی، سحر بهاری و مهسا ابراهیم زاده در حوزه اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر به نمایشگاه گذاشته می شود.

 

به گزارش مهر ،مصطفا مرادیان درباره برگزاری این نمایشگاه توضیح داده است: «طراحی صحنه بخشی از بدنه دراماتیک تئاتر است که در راستای فهم و انتقال بهتر رویدادهای نمایشی حرکت می کند. طراحان صحنه، از جمله عوامل اثرگذار در هر اجرا هستند که پس از واکاوی و تحلیل نمایشنامه و بررسی ظرفیت های گروه اجرایی، ایده های ذهنی خود را با زبان تصویر عینی می کنند.

 

از مهم ترین ابزار بیانِ بصری در این رشته، اسکیس و طراحی دست آزاد است طراحان می آموزند که اندیشه های خرد و کلان خود را بر روی کاغذ پیاده کنند و این آغازی برای ورود به جهان خلاقانه طراحی صحنه است. این آثار حاصل تلاش هنرجویانی است که به صورت مجزا به تحلیل نمایشنامه خود پرداخته اند و تلاش کرده اند که کلمات و کنش های شاخص درون متنی را با اسکیس و طراحی ملموس و آشکارا کنند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید