اجرای ۱۰ اثر در تئاترشهر

    کد خبر :1040143
اجرای ۱۰ اثر در تئاترشهر

نمایش «فردریک» که از هفتم آذر در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۱۰ اجرا و میزبانی از ۳ هزار و ۴۳ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروش ۴۵۸ میلیون و ۸۹۶ هزارتومانی دست پیدا کند.

برنامه اجراهای آذرماه تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر با میزبانی از ۱۰ نمایش صحنه‌ای و محیطی، اعلام شد.

برنامه اجراهای آذرماه تالارهای نمایشی مجموعه با ۱۰ نمایش در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای اصلی و چهارسو اعلام شد.

تئاترشهر

در تالار اصلی،‌ و از هفتم آذرماه نمایش«فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت، ترجمه شهلا حائری و کارگردانی حمیدرضا نعیمی، ساعت ۱۹ با مدت زمان۱۴۰ دقیقه، قیمت ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان در سالن اصلی به صحنه می‌رود.

حمیدرضا نعیمی، بهناز نازی، امیرکربلایی‌زاده، کتانه افشاری‌نژاد، کامبیز امینی، جوانه دلشاد، رضا جهانی، رضا داوودوندی، ایمان سلگی، صالح لواسانی، محمدامین پازوکی، فرهاد قدیم‌خانی، مریم صدری، آرمین یعقوبی، علی صادقی، ارسلان شباهنگ، سجاد حیدریه، مهران اکبری، احمدرضا میررجبی و محمدحسین خلج در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

«فردریک» سرگذشت ستاره‌ بازیگری تئاتر بولوار در پاریس و فرانسه‌ قرن نوزدهم است. فردریک لومتر، بازیگری افسانه‌ای است که تمامِ نقش‌ها و ژانرها را آزموده است. او میلی سیری‌ناپذیر برای بازیگری دارد؛ از لذاتِ زندگی چیزی نیست که تجربه نکرده باشد اما چند ماهی است که در میانِ تماشاگران متوجه دو چشمِ میشی‌رنگ می‌شود که در تاریکی فضای سالن نمایش، می‌درخشند و این سرآغاز نمایشنامه‌ اریک امانوئل اشمیت است.

تالار چهارسو نیز از نهم آبان‌ماه میزبان نمایش «این دنیا یه کنسرت به من بدهکاره» نوشته و به کارگردانی سهند خیرآبادی، بازی امیرمهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی،‌ ساعت ۲۰، با مدت زمان ۶۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان شده است. این نمایش درباره مردی میان‌سال است که تصمیم گرفته بحران‌های زندگی خود را با مخاطب در میان بگذارد.

همچنین از ۱۹ آذرماه، تالار چهارسو میزبان نمایش دیگری با نام «چرتالدو» خواهد شد. این نمایش که برداشتی از مجموعه «شاه گوش می‌کند» ایتالو کالوینو است، توسط مسعود هاشمی‌نژاد نوشته شده و آن را با مهسا جعفری به طور مشترک کارگردانی کرده است.

این نمایش کمدی از ۱۹ آذرماه ساعت ۱۸، با مدت زمان ۸۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۶۰ هزارتومان، اجرای خود را آغاز می‌کند و در آن حسین کشفی اصل، مهسا جعفری، یوسف کشتکار، حسن مقدم، سبحان ترونده، عسل رحیمی،‌ زهرا حیدری، عرفان علی‌لیواری، فاطمه رستین، هستی اقدامی، سیدامیررضا نمازی، محمدرضا علی محمدی، امیرمحمد کرمی، شادمهر بابایی، رضا ایمانی،‌ قائم آینه‌وند،‌ نریمان علی‌لیواری، کوروش دهیار، امیر رمضانی و مهرداد زارعی ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «چرتالدو» درباره آقای درستکار، معلم ماخوذ به حیا و منضبطی است که برای تدریس کتاب «فرانکوی فقید» به «چرتالدو»، شهر روشنایی‌های بی‌پایان سفر می‌کند، این سفرِ پر ماجرا ، درستکاری آقای درستکار را به چالش می‌کشد …

تالار قشقایی نیز از هفتم آذرماه میزبان نمایش «دور» نوشته و به کارگردانی وحید نفر شد. این نمایش ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۳۰ هزارتومان روی صحنه است.

علی باروتی، محسن زرآبادی، سهیا ساعی، محمد شکری و محمدهادی عطایی در نمایش «دور» به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایشِ کمدی به بیان خاطره‌ای در تاریخ ۶/۶/۶۶ می‌پردازد.

همچنین نمایش «ودّاد شکافه‌زن» برگرفته از «هفت پیکر» نظامی و به کارگردانی علیرضا دهقانی از هشتم آذرماه به صحنه رفت. نمایش ساعت ۲۰ با مدت زمان ۷۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۳۰ هزارتومان میزبان مخاطبان دوست‌دار ادبیات فارسی است. این نمایش که کاری از گروه خنیاست براساس موسیقی، فرم و حرکت و بازی‌سازی طراحی شده است و در آن ماندانا عبقری‌، حمیدرضا فراهانی،‌ جواد اینانلو و زهرا غفاری به ایفای نقش می‌پردازند.

در تالار سایه نیز نمایش «شنگرف» نوشته و به کارگردانی علی یداللهی، قرار است از ۱۲ آذرماه ساعت ۲۰ مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان به صحنه یرود و در آن بهرام بهبهانی به عنوان بازیگر و بازی‌دهنده حضور دارد. این نمایش نگاه و ارائه‌ای خاص از داستان معروف «سیاوش» دارد.

همچنین نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» نوشته و به کارگردانی حسین تفنگدار از هفتم آذرماه ساعت ۱۸، مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان در تالار سایه به صحنه رفت. در این نمایش، میترا شجاعی، دانیال تفرشی،‌ محسن میرهاشمی و مهتاب باجلان ایفای نقش می‌کنند.

این نمایش درباره زنی است که از خاک سر برآورده و مدعی می‌شود داستان کشته شدن سهراب به دست رستم آن‌گونه که تاکنون خوانده و شنیده‌ایم، درست نیست. او که اسرار آن روز شوم را بهتر از هر کسی می‌داند، اینک از جانب روح گردآفرید موظف شده تا پرده از آن راز بزرگ بردارد.

کارگاه نمایش نیز از هفتم آذرماه ساعت ۱۹:۳۰ میزبان نمایش «سالومه» نوشته و به کارگردانی بابک پرهام با مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان شده است. در این نمایش نکیسا عقبایی به عنوان تنها بازیگر نمایش به ایفای نقش می‌پردازد. امیر شفیعی به عنوان مشاور و علیرضا آل داود نیز به عنوان تهیه‌کننده، در کنار کارگردان حضور دارند.

این نمایش درباره عشق نافرجام «سالومه» دختر هرودیا است که در زندان، عاشق صدای یحیی تعمید دهنده می‌شود اما با طرد شدن از سوی یحیی، کینه او را به دل می‌گیرد و از پدر درخواست سرِ بریده یحیی را می‌کند.

از ۲۱ آبان ماه،‌ نمایش «یک ملاقات ساده» نوشته و کار جواد تولمی ساعت ۱۶:۳۰ با مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان در کافه‌تریای اصلی تئاترشهر به صحنه رفته است. در این نمایش سبا سلیمانی، عباس علیرضا و مطهره قدسی‌زاده ایفای نقش می‌کنند. «یک ملاقات ساده» نمایشی است بر پایه روابط و مناسبات بینانسلی با رویکردی روانشناسانه که به اختلافات و شکاف بین دو نسل و گسست خانواده می‌پردازد.

نمایش «من نوید نیستم» نوشته و به کارگردانی علی خوشرو نیز از ۲۶ آبان‌ ماه ساعت ۱۶:۳۰ با مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۵۰ هزارتومان در کافه تریای سالن چهارسو به صحنه رفته است. این نمایش درباره انتظار یک بازیگر تئاتر برای دیدن نوید محمدزاده است و در آن علی خوشرو به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کند.

آمار فروش نمایش‌ها

نمایش «فردریک» که از هفتم آذر در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۱۰ اجرا و میزبانی از ۳ هزار و ۴۳ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروش ۴۵۸ میلیون و ۸۹۶ هزارتومانی دست پیدا کند.

نمایش «این دنیا یه کنسرت به من بدهکاره» که اجرای خود را از نهم آبان در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۳۲ اجرا و جلب ۴ هزار و ۹۷ تماشاگر، توانسته به فروش معادل ۶۵۲ میلیون و ۷۵۲ هزارتومانی دست پیدا کند.

نمایش «وداد شکافه‌زن» به کارگردانی علیرضا دهقانی نیز که اجرای خود را از هشتم آذر در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۹ اجرا توانسته ۳۱۵ تماشاگر را به سالن اجرا جلب کند و به فروشی معادل ۲۴ میلیون و ۱۶۷ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «دور» به کارگردانی وحید نفر نیز که اجرای خود را از هفتم آذر در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۰ اجرا توانست ۷۴۹ تماشاگر را به سالن اجرا جلب کند و به فروشی معادل ۷۱ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «شنگرف» نیز که از ۱۲ آذر در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۶ اجرا، توانست ۱۳۳ تماشاگر جلب کند و به فروش معادل ۹ میلیون و ۴۸ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» که از هفتم آذر در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۱۰ اجرا، توانست ۳۹۳ تماشاگر جلب کند و به فروش معادل ۳۴ میلیون و ۶۱۹ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «سالومه» نیز که از هفتم آذر در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۸۰ هزارتومان روی صحنه رفت، با ۱۰ اجرا توانست ۲۵۶ تماشاگر را به سالن بکشاند و به فروش ۱۵ میلیون و ۵۲۰ هزار تومانی هم برسد.

نمایش «یک ملاقات ساده» نیز که از روز ۲۱ آبان در کافه‌تریای اصلی با قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان روی صحنه رفته است، با ۲۲ اجرا توانست ۴۸۴ تماشاگر جذب کند و به فروش ۲۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «من نوید نیستم!» که از روز ۲۶ آبان در کافه‌تریای چهارسو باقیمت بلیت ۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۱۷ اجرا توانست ۴۸۴ تماشاگر جذب کند و به فروش ۲۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان دست پیدا کند.

 ایرنا 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید