نقشه ساخت مسجد در قیطریه تغییر کرد

    کد خبر :1059275
مسجد

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران توضیحاتی درباره ماجرای ساخت مسجد در بوستان قیطریه ارایه داد.

بازتاب-علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره ماجرای ساخت مسجد در بوستان قیطریه و احتمال قطع برخی درختان اظهار داشت: تعجب می‌کنم؛ مگر قراراست هر جایی مسجد ساخته می‌شود، درخت قطع شود؟

وی با اشاره به اینکه از دهه ۷۰ تاکنون در ۴۳ بوستان فرامنطقه‌ای تهران مسجد احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: پارک قیطریه هم مثل دیگر پارک‌های فرامنطقه‌ای، نیاز به توسعه فضای فرهنگی دارد و درخواست احداث مسجد در آن شده است، اما این به معنی قطع درختان آن نیست و مانند دیگر پارک‌ها برای ساخت و ساز درون فضای پارک به هیچ وجه، هیچ درختی قطع نمی‌شود.

مختاری با اشاره به اینکه مسجد پارک قیطریه قرار است درست جای یک انبار متروکه و در نزدیکی خیابان اصلی ساخته شود، گفت: در طرح اولیه قرار به جابه‌جایی ۴ اصله درخت بود که پس از بازدید شهردار تهران و دستور اکید وی بر عدم جابه‌جایی این درختان، نقشه ساخت مسجد تغییر کرد. در نقشه جدید هیچ درختی حتی جابجا هم نخواهد شد. اساساً احداث مسجد هیچ تزاحمی برای هیچ‌کدام از درختان پارک ایجاد نخواهد کرد.

وی به رشد و توسعه فضای سبز در دوره اخیر مدیریت شهری اشاره کرد و اظهار داشت: امسال بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله درخت در کمربند سبز تهران، منازل و معابر شهری کاشته شده است. این آمار بیانگر عزم شهرداری برای توسعه فضای سبز و حفظ درختان است و اگر مراکز فرهنگی هم ساخته می‌شود در مناطق فاقد درخت خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید