نقدینگی در بازار خرید و فروش مسکن کاهشی شد/ معاوضه ملک رونق گرفت

    کد خبر :1017417
نقدینگی خرید و فروش مسکن

یک واسطه‌گر ملکی درمحله حکیمیه می‌گوید: متقاضی بسیار کاهش یافته به طوری که برای یک ملک باقیمتی پایین‌‎‌تر ازمیانگین قیمت منطقه، هم خریداری وجود ندارد .

محله حکیمیه، محله‌ای در شمال شرق شهر تهران و در منطقه 4 واقع شده است. این محله از شمال به بزرگراه شهید بابایی (تهران)، از جنوب به خیابان دماوند، از غرب به ۳۵ متری خیابان اتحاد و از شرق به جاده تلو متصل می‌شود.یک واسطه‌گر ملکی در محله حکیمیه با اشاره به نبود متقاضی خرید مسکن در بازار به اکوایران می‌گوید: متقاضی بسیار کاهش یافته است به طوری که برای یک ملک با قیمتی پایین‌‎‌تر از میانگین قیمت منطقه، هیچ متقاضی یافت نشد.

او ادامه می‌دهد: هم‌اکنون نقدینگی در بازار کاهش یافته و معاملاتی که در بازار ملک است معمولا به صورت معاوضه انجام می‌شود؛ اگر قیمت‌ها به سال‌های قبل بازگردد و ثابت بماند بازار خرید و فروش نیز رونق می‌گیرد.

به گفته وی، در حال حاضر میانگین هر مترمربع مسکن در این محله حدود 70 میلیون تومان است و در سال گذشته نیز حدود 55 الی 60 میلیون تومان بود؛ اما نمی‌توان گفت این قیمت‌ها برای تمام بخش‌های این محله ثابت است و شاهد هستیم که در برخی نقاط حکیمیه، برای هر مترمربع مسکن 90 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.واحدی با 67 مترمربع زیربنا و 15 سال عمربنا، با قیمت 4 میلیارد و 800 میلیون تومان و آپارتمانی با 85 متری و 4 سال ساخت، 7 میلیارد و 225 میلیون تومان به فروش می‌رسد.واحدی با 128 مترمربع زیربنا و 6 سال ساخت، 11 میلیارد و 500 میلیون تومان و واحدی با 130 مترمربع مساحت و 7 سال ساخت، 11 میلیارد تومان عرضه شده است.

به گزارش اکوایران، برای فروش واحدی نوساز با 131 مترمربع زیربنا، 12 میلیارد و 650 میلیون تومان و برای آپارتمانی با 107 مترمربع مساحت و 1 سال ساخت، 12 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

یک کارشناس امورملکی در آجودانیه نیز با اشاره به وضعیت راکد معاملات و افزایش 40 درصدی قیمت مسکن در این محله می‌گوید: در حال حاضر فروشندگان و خریداران دست نگه داشته‌اند و منتظرند در بازار ارز تغییری رخ دهد و بر بازار مسکن اثر بگذارد.

به گفته وی اکثر مشتریان مالکانی هستند که به دنبال معاوضه ملک خود و جابه‌جایی به ملک دیگر هستند و از این رو تعداد خریدارانی که با بودجه نقد مراجعه می‌کنند کاهش یافته است.

در محله آجودانیه، یک واحد با 165 مترمربع مساحت و 19 سال عمربنا به قیمت 23 میلیارد و 300 میلیون تومان و واحدی 210 متری با 9 سال عمربنا، 38 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

واحدی دیگر با 278 مترمربع مساحت و 3 سال عمربنا، 90 میلیارد تومان و آپارتمانی 350 متری و نوساز 140 میلیارد تومان عرضه شده است.

واحدی با 119 مترمربع زیربنا و نوساز، 17 میلیارد تومان و آپارتمانی با 175 مترمربع زیربنا و 16 سال ساخت، 26 میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

قیمت ملک در اجودانیه

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید