نفت به رکوردهای ۲۰۱۵ خود نزدیک شد

    کد خبر :195235

امروز دوشنبه با کاهش اندک تعداد چاه‌های فعال آمریکا و تداوم کاهش تولیدات اوپک، قیمت‌های نفت رشد کرد و به رکوردهای ۳ ساله خود نزدیک شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز دوشنبه با کاهش اندک تعداد چاه‌های فعال آمریکا که برای منابع جدید حفاری می‌کنند و تداوم کاهش تولیدات اوپک، قیمت‌های نفت رشد کرد و به رکوردهای ۳ ساله خود نزدیک شد.

در ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه به وقت تهران در روز دوشنبه قیمت هر بشکه نفت خام متوسط تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی)، با ۵۰ سنت افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی خود به ۶۱.۹۴ دلار رسید. دابلیوتی‌آی هفته گذشته به رکورد ۶۲.۲۱ دلار رسید که بالاترین قیمت آن از ماه می ۲۰۱۵ تا کنون است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت برنت هم با ۳۳ سنت افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی به ۶۷.۹۵ دلار رسید. هفته گذشته قیمت نفت برنت به ۶۸.۲۷ دلار هم رسید که بیشترین میزان آن از می ۲۰۱۵ است.

تاجران می‌گویند که این افزایش قیمت به علت افت اندک تعداد چاه‌های فعال آمریکاست که به دنبال منابع نفت جدید هستند. طبق داده‌های شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز که وابسته به جنرال الکتریک است، در هفته منتهی به ۵ ژانویه تعداد چاه‌های تحت حفاری آمریکا با ۵ حلقه کاهش به ۷۴۲ حلقه رسید.

در مقابل، تولید نفت روزانه آمریکا، به لطف تولید رو به اوج حفاران نفت شیل، به زودی از مرز ۱۰ میلیون بشکه فراتر خواهد رفت. تنها عربستان سعودی و روسیه بیشتر از این میزان نفت تولید می‌کنند.

ریک اسپونر، تحلیل‌گر ارشد بازار در سی‌ام‌سی مارکتس در سیدنی می‌گوید: قیمت نفت خام در آمریکا در حال حاضر به سطحی رسیده است که انتظار می‌رود تولیدکنندگان نفت شیل بیشتری را به خود جلب کند.

استفن اینس، رییس تجارت آسیا اقیانوسیه شرکت کارگذاری اوآندا در سنگاپور می‌گوید: امسال جنگ اوپک در برابر تولیدکنندگان شیل به اوج خود می‌رسد و به عامل کلیدی جهت‌گیری قیمت‌ها تبدیل خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید