نفت اوپک به 56 دلار نزدیک شد

    کد خبر :684477

سازمان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی اوپک روز پنج‌شنبه با ۷۳ سنت افزایش ۵۵.۷۲ دلار فروخته شده است.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه ۱۶ بهمن برابر با پنجم فوریه، ۵۴.۹۹ دلار در هر بشکه معامله شده بود.

هر چند قیمت نفت اوپک در روز پنج شنبه افزایش یافت اما قیمت نفت خام در بازارهای جهانی به علت نگرانی از تهدید کرونا کاهشی بود.

در همین رابطه، خبرگزاری رویترز نوشت، قیمت نفت به رغم اینکه ظرفیت و احتمال کاهش عرضه نفت از سوی اوپک پلاس افزایش یافته، اما همچنان قیمت نفت در روز پنج شنبه کاهشی شد.

البته این خبرگزاری در روز پنج شنبه نوشت، افزایش تعداد کشته‌های ویروس کرونا در چین به بی‌اعتمادی در فعالیت های اقتصادی دامن زده و این بر فعالیت‌های اقتصادی چین و بازارهای جهانی سایه افکنده است.

البته کارشناسان معتقدند که مؤلفه‌های حمایت از قیمت نفت در بازارهای جهانی وجود دارد. چشم‌انداز مثبت از کاهش تنش‌ها بین آمریکا و چین که با به نصف رساندن تعرفه‌ها از سوی چین روی کالاهای آمریکایی آغاز شده، احتمال بالا رفتن قیمت نفت را در روزهای آینده بیشتر کرده است.

به گزارش فارس،اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت نظیر روسیه که به اوپک پلاس معروفند، از ابتدای ماه ژانویه، میزان تولید خود را روزانه ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دادند و توافق کردند تا این کاهش را تا پایان ماه مارس ۲۰۲۰ ادامه دهند.

این کشورها روز پنج شنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ آذر) با یکدیگر دیدار و توافق کردند تا بر میزان کاهش تولید خود روزانه ۵۰۰ هزار بشکه دیگر بیفزایند و این مقدار کاهش تولید را در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ ادامه دهند.

هر بشکه نفت اوپک در هفته منتهی به ۷ فوریه ۵۵.۲۲ دلار فروخته شد.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید