نفتکش با پرچم یونان، مظنون اصلی آلودگی نفتی در سواحل برزیل است

    کد خبر :637312
نفتکش با پرچم یونان، مظنون اصلی آلودگی نفتی در سواحل برزیل است

مقامات برزیل احتمال می‌دهند که یک نفتکش با پرچم یونان منشاء نشتی نفتی است که حدود ۲۵۰۰ کیلومتر از خط ساحلی برزیل را آلوده کرده است.

 

هفته گذشته پلیس فدرال در شهر ریو دوژانیرو به دفاتر شرکت یونانی “Delta Tankers Ltd” یورش برد؛ این در حالی است که این شرکت زیر بار اتهام نشت نفت نرفته و اعلام کرده سفرهای دریایی خود را بدون هر گونه حادثه‌ای به پایان برده است.

 

حیات دریایی و سواحل مشهور تعدادی از ایالت‌های شمال شرقی برزیل تحت تأثیر نشت نفت اخیر قرار گرفته است.

 

گفته می‌شود نفتکش “Bouboulina” که در ماه ژوئیه نفت خام سنگین را از ونزوئلا به مالزی حمل می‌کرده، عامل این آلودگی نفتی بوده است. اما شرکت “Delta Tankers Ltd” اظهار داشته که این نفتکش سفر خود را بدون کمبود سوخت و عاری از هر گونه حادثه‌ای به پایان رسانده است.

 

طبق اعلام این شرکت،‌ هیچ گونه مدرکی دال بر توقف، هر گونه برخورد یا تعامل با کشتی دیگر، نشتی، کاهش سرعت یا انحراف از مسیر نفتکش “Bouboulina” از ونزوئلا به ایالت “ملاکا”ی مالزی وجود ندارد.

 

تاکنون حدود ۲۰۰۰ تُن لجن غلیظ از سواحل برزیل جمع‌آوری شده است اما عملیات گسترده‌ای برای پاکسازی ادامه دارد.

 

با توجه به امکان این که نفت‌های نشت شده به یک پناهگاه دریایی مهم برسد، نگرانی‌ها در این زمینه رو به افزایش است.

 

به گفته مقامات برزیل این نشت برای اولین بار در تاریخ دوم سپتامبر کشف شد و بعدتر تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد که نفت کشف شده از نوعی است که در برزیل تولید نشده است.

 

وزارت محیط زیست برزیل منشا این نفت را ونزوئلا اعلام کرد اما ونزوئلا هر گونه مسوولیتی را در این قبال رد کرد.

 

به گزارش ایسنا، مقامات برزیل تاکنون نفتکش‌های زیادی را که در این تاریخ از نزدیکی سواحل برزیل گذر کرده‌اند، بررسی کرده و نفتکشی که با پرچم یونان نفت حمل می‌کرده را مظنون اصلی این نشتی دانسته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید