بازتاب ایران؛

نشنال اینترست: جنگ با ایران کابوسی پر هزینه است/ اوراسیاریویو: درگیری های سراوان آسیب پذیری ایران را نشان داد/ مدیا لاین: آیا آمریکا به اسرائیل درباره ایران پیام می دهد؟/ اویل پرایس: چین واردات نفت از ایران را افزایش می دهد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰
    کد خبر :793604

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه نشنال اینترست، اندیشکده اوراسیاریویو، پایگاه خبری مدیا لاین، پایگاه خبری اویل پرایس که با تأکید بر موضوعاتی چون ایران راه های زیادی برای آسیب رساندن به ارتش ایالات متحده در خاورمیانه دارد، ایران تسلیم قاچاقچیان می شود، آیا آمریکا به اسرائیل درباره ایران پیام می دهد؟ چین واردات نفت از ایران را افزایش می دهد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نشنال اینترست: جنگ با ایران کابوسی پر هزینه است

رویارویی ایران و آمریکا در خاورمیانه مسئله قابل تاملی است که از دید رسانه ها خارج نمانده است. پس از هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی توسط ایران، ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا و حمله ایران به پایگاه عین الاسد؛ موضوع مقابله نظامی این دو کشور در خاورمیانه وارد مرحله جدیدی شد.

در همین باره نشریه نشنال اینترست نوشت: ایران سال ها است که آماده می شود؛ فراتر از استفاده از توانایی های نظامی مستقیم، تهران می تواند از شبکه متحدان سیاسی ونظامی شیعه خود در خاورمیانه برای مقابله با ارتش آمریکا کمک بگیرد. روابط بسیار نزدیک حزب الله لبنان از جمله مهم ترین روابط ایران و گروه های شیعه است.

این نشریه در پایان می افزاید: رفتن به جنگ ایران موضوعی جزئی نخواهد بود بلکه کابوسی طولانی و پرهزینه است که همراه با خونریزی فراوان خواهد بود زیرا ایران راه های زیادی برای تلافی جویی در مقابل ایالات متحده دارد.

اوراسیاریویو: درگیری های سراوان آسیب پذیری ایران را نشان داد

درگیری های هفته گذشته در مرز ایران و پاکستان در محدوده شهرستان سراوان یکی از مسائل مورد توجه رسانه ها بوده است. تحلیل ها و گفتگوها در باره این حادثه همچنان در برخی رسانه ها ادامه دارد.

از جمله رسانه هایی که به این موضوع پرداخته است، اندیشکده اوراسیاریویو است این اندیشکده در این باره نوشت: درگیری های اخیر در استان سیستان و بلوچستان آسیب پذیری ایران را نشان داد.

این اندیشکده حادثه سراوان را در قالب یک مسئله قومی و مذهبی بررسی کرده است، مسئله قاچاق سوخت را یک محرک اولیه می داند.

در ادامه این اندیشکده با نقل قول از برخی رسانه های ایرانی می گوید: ایران مدعی شده است تیراندازی ها از سوی نیروهای مرزی پاکستان بوده است.

در پایان این اندیشکده این طور نتیجه می گیرد که درحالی که دولت ایران در یک جنگ با رئیس جمهور جدید آمریکا درباره نحوه بازگشت به برجام است و از طرفی درگیر برنامه ریزی برای انتخابات سال آتی است، چنین ناامنی هایی می تواند هزینه زیادی برای ایران ایجاد کند.

مدیا لاین: آیا آمریکا به اسرائیل درباره ایران پیام می دهد؟

رئیس جمهور جدید ایالات متحده پس از استقرار در کاخ سفید به متحدان منطقه ای دولت آمریکا یک تغییر رفتار را نشان داد، این تغییر رفتار در قبال اسرائیل و عربستان بیشتر از همه به چشم آمد، اکنون یک سوال مهم مطرح است که بایدن تا چه میزان به اسرائیل متعهد است و چه مقدار فشار بر دولت آن وارد می کند.

پایگاه خبری مدیا لاین در این باره نوشت: گزارش آمریکایی مبنی بر حمله اسرائیل به نفتکش های ایران در راستای کاهش تنش دریایی در منطقه است.

این رسانه افزوده است که ادعاهایی وجود دارد که اسرائیل دوازده نفتکش ایران را که حامل نفت به سوریه بوده اند توسط مین های دریایی و سلاح های دیگر هدف قرار داده است.

این پایگاه خبری این طور نتیجه می گیرد که اخبار مربوط به نفتکش ها و حمله به آن ها نشان می دهد که اولاً ایران تحریم های نفتی سوریه را نادیده گرفته است و دوماً اسرائیل با هدف قرار دادن این نفتکش ها تنش دریایی در منطقه را گسترش داده است.

اویل پرایس: چین واردات نفت از ایران را افزایش می دهد

با تغییر دولت در ایالات متحده و احتمال کاهش تحریم های نفتی ایران، بحث و بررسی های زیادی درباره بازگشت و افزایش حضور مشتری های نفت ایران وجود دارد.

در همین باره پایگاه خبری اویل پرایس نوشت: به نظر می رسد چین در حال تبدیل شدن به یک وارد کننده عمده نفت ایران است؛ زیرا تولید نفت ایران در پی شروع به کار دولت بایدن درحال افزایش است.

در ادامه آمده است: نفت ایران در آسیا مشتری های زیادی دارد. علاقه چین به نفت ایران با مشارکت استراتژیک جامع بین دو کشور همراه است. همچنین دو کشور تلاش دارند همکاری ها در حوزه روابط سیاسی و اقتصادی را افزایش دهند.

در پایان این پایگاه خبری به ابتکار کمربند و راه چین اشاره می کند و می افزاید: ابتکار کمربند و راه در کنار استراتژی منطقه ای چین باعث می شود این کشور بر صنعت انرژی تمرکز کند. ایران اکنون سه درصد از کل نفت چین را تامین می کند اما این میزان قابل افزایش است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید