سازمان جهانی بهداشت

نشست فوری سازمان جهانی بهداشت درباره آبله میمون

    کد خبر :922472
نشست فوری سازمان جهانی بهداشت درباره آبله میمون

سازمان جهانی بهداشت احتمالاً به زودی برای گسترش آبله میمون اعلام وضعیت اضطراری کند.

سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با مشاهده بیش از ۶ هزار مورد از ابتلا به آبله میمون در ۵۸ کشور جهان، نشست فوری در این زمینه ضروری است.

تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت در نشستی خبری در ژنو اعلام کرد این سازمان یک نشست با حضور کمیته‌های تخصصی برای مشورت درباره اعلام وضعیت اضطراری به دلیل شیوع آبله میمون را در ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیرماه) و یا زودتر ترتیب خواهد داد. اعلام وضعیت اضطراری بالاترین سطح هشدار در زمینه بیماری‌ها محسوب می‌شود که پیش‌تر تنها درباره همه گیری کرونا و فلج اطفال صادر شده بود.

ادهانوم در این باره گفت: من نسبت به میزان موارد ابتلا و گستردگی جهانی آبله میمون نگران هستم. از آنجا که در بسیاری از مناطق ما هنوز با فقدان تست کافی در این زمینه مواجه هستیم، به احتمال فراوان موارد ابتلا بسیار بیشتر از گزارش‌های رسمی است. هم اینک ۸۰ درصد موارد ابتلا به آبله میمون در کشور‌های اروپایی مشاهده شده است.

در نشست قبلی سازمان جهانی بهداشت که در ۲۷ ژوئن برگزار شد، مقامات این نهاد اعلام کردند گرچه آبله میمون در کشور‌های آفریقایی و برخی کشور‌های جهان مشاهده شده است، اما هنوز وضعیت اضطراری نیست. آبله میمون یک اِندمیک (همه گیری منطقه‌ای) در بخش‌های مرکزی و غربی آفریقا محسوب می‌شود.

نرخ مرگ و میر ناشی از آبله میمون یک درصد گزارش شده است، اما زیرساخت‌های بهداشتی کشور‌ها در این زمینه بسیار تاثیرگذار است به طوری که از زمان گسترش این بیماری به سایر کشور‌ها تاکنون موردی از مرگ ناشی از آن در خارج از قاره آفریقا گزارش نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید