نسل بعدی فولکس واگن گلف GTI کاملا الکتریکی خواهد بود

    کد خبر :1011977

فولکس واگن یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهانی بوده که در سبد محصول خود مدل‌های متنوعی جای داد. این خودروساز چند سالی می‌شود به سراغ اتومبیل‌های الکتریکی رفته تا از رقبا عقب نباشد.

بازتاب-براساس گزارش تازه انتشاریافته، برند آلمانی در نظر دارد نسل بعدی گلف GTI را کاملا الکتریکی طراحی کرده و عرضه کند. این مدل جانشین نسل فعلی شده که خودرویی قدرتمند و محبوب به حساب می‌آید. 

گلف GTI بعدی با نام گلف GTI EV شناخته شده و نسل فعلی که به عنوان نسل هشتم معرفی شد، توانسته با هندلینگ و سرعت قابل توجه خود نظر علاقمندان را جلب کند. فولکس واگن از سال 1975 به ارائه سری هاچ بک قدرتمند گلف GTI پرداخت. بنابراین باتوجه به محبوبیتی که دارد، عجیب نیست به ادامه ساخت آن برای نسل‌های آینده بپردازد.

مدل فعلی دارای مشخصات فنی هیجان انگیز و طراحی کابین مدرن است. انتظار داریم نسل بعدی که کاملا الکتریکی می‌شود، طراحی برگرفته از خودرو کانسپت ID2 داشته باشد. مدلی که به خوبی طراحی یک مدل الکتریکی آینده‌نگرانه را نمایان می‌سازد. فولکس واگن گلف GTI نسل جدید نشان می‌دهد که این خودروساز قصد دارد نسل بعدی خودروهایش را با هندلینگ بهتر و بدنه سبک‌تر عرضه دارد.

 

فولکس واگن گلف GTI

 

پلت‌فرم و نیرومحرکه گلف GTI EV بر روی پلتفرم MEB 21 EV مبتنی بر سیستم دو چرخ جلو محرک ساخته خواهد شد و پیشتر با کانسپت ID2all رونمایی شده، همراه بود. MEB 21 نسبت به پلتفرم MEB دو چرخ محرک عقب و چهار چرخ محرک فولکس‌واگن سبک‌تر و ساده‌تر بوده و با هرگونه پیشرانه  در زیر کاپوت، فضای بار کارآمدی را ارائه می‌کند، از جمله یک محفظه ایده‌آل عمیق در پشت محور عقب مولتی‌لینک. MEB 21 نیز بسیار انعطاف پذیر بوده و در گلف GTI دارای فاصله بین دو محور 2.4 اینچی پهن‌تر از ID2 خواهد بود.

اگرچه نسخه‌های ابتدایی ID2 تولیدی با یک موتور 223 اسب بخار که چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد و مدل پرفورمنس آن 265 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت، ارائه می‌شود، گلف GTI EV دارای نسخه‌ای با قدرت پیشرانه 320 اسب‌بخار بوده که بوسیله پیشرانه APP550 محقق خواهد شد. سدان ID7، رانندگی از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود کنترل شده الکترونیکی را محقق می‌سازد.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید