نسل بعدی رنو داستر سال 2024 از راه می رسد/ یک شاسی بلند تنومند

    کد خبر :925339
رنو داستر

براساس گزارش ها شرکت فرانسوی رنو مشغول توسعه نسل بعدی شاسی بلندهای جدیدی بوده که از جمله باید به بیگستر و داستر اشاره کرد. گفته شده شرکت زیرمجموعه رنو یعنی داچیا توسعه نسل جدید داستر را آغاز کرده و سال 2024 از راه می‌رسد.

بازتاب-در این گزارش آمده که یک مدل شاسی بلند داچیا هم که 7 نفره خواهد بود سال 2025 معرفی و عرضه می‌شود. شاسی بلندهای داستر و بیگستر جدید بر روی پلتفرم CMF-B اتحاد رنو-نیسان طراحی و توسعه خواهند یافت که پلتفرم رنو کلیو، کپچر، آرکانا است و حتی شامل نیسان جوک و نوت هم می‌شود.

آنچه جالب است این بوده که نسل بعدی رنو داستر هندی براساس پلتفرم CMF-B LS که یک پلتفرم با مشخصات پایین است، ساخته خواهد شد. این پلتفرم در حال حاضر پلتفرم مدل‌های  بخش B یا همان ساب کامپکت خواهد بود. این پلتفرم جایگزین پلتفرم BO و MO شده، سابقاً پلتفرم داستر قبلی بود. پلتفرم جدید CMF-B LS در حال حاضر پلتفرم مدل‌های داچیا از جمله لوگان، ساندرو، تالیانت و جوگر است.

نسل بعدی رنو داستر سال 2024 از راه می رسد

انتظار داریم که نسل بعدی رنو داستر یک نسخه رده پایین از SUV بیگستر باشد که برای اولین بار در قالب خودرویی کانسپت رونمایی شد. شاسی بلند 7 نفره Bigster احتمالاً در سال 2024-2025 در برزیل عرضه خواهد شد. شاسی بلند Bigster بر اساس پلتفرم CMF-B ساخته خواهد شد که به اندازه کافی همه کاره بوده تا سبک‌های مختلف بدنه و همچنین گزینه‌های پیشرانه از جمله هیبریدی و الکتریکی را در خود جای دهد. رنو قصد دارد نسل سوم داستر را با پیشرانه هیبریدی هم عرضه کند.

رنو داستر جدید طراحی ظاهری شبیه به بیگستر خواهد داشت. ادعا شده در مقایسه با نسل فعلی نه تنها قیمت بیشتر بلکه فناوری‌های نوینی را دربرخواهد گرفت. رسانه‌های اروپایی ادعا می کنند که مدل جدید با پیشرانه هیبریدی و محور 4×4 عرضه خواهد شد. موتور بنزینی به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهد و یک موتور الکتریکی در محور عقب قرار می‌گیرد تا در زمین‌های صعب العبور، چرخ‌ها را کشش دهد. داستر جدید می‌تواند پیشرانه بنزینی 1.2 لیتری توربوشارژ با سیستم هیبریدی 48 ولتی را هم داشته باشد و  قدرت ترکیبی 130 اسب بخار را ارائه می‌دهد. این SUV همچنین پیشرانه 1.3 لیتری بنزینی توربو هم دریافت خواهد کرد.

رنو مدعی است شاسی بلند جدید داچیا بیگستر اولین مدلی خواهد بود که لوگوی جدید این برند را به نمایش می‌گذارد. داچیا همچنین یک علامت تجاری برای طراحی نشان جدید ثبت کرده است که ادعا می‌شود فونت مینیمالیستی دارد. لوگو جدید در مدل‌های آینده داچیا مورد استفاده قرار گرفته و برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید