نسخه نهایی کیا نیرو الکتریکی معرفی شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰
    کد خبر :275420

کمپانی خودروسازی کیا نسخه نهایی “نیرو الکتریکی” را در کشور کره جنوبی رونمایی کرده و جزییات بیشتر آن را ارائه کرده است که در ادامه مرد بررسی قرار خواهد گرفت.

کمپانی خودروسازی کیا جدیدترین عضو خانواده “نیرو” را در نمایشگاه CES لاس وگاس رونمایی کرد، خودروی “کیا نیرو الکتریکی” که پیش از این گفته شد تا سال 2020 میلادی تکمیل شده و آماده عرضه به مشتریان شود. حال شرکت خودروسازی کیا در جدیدترین اقدام خود، نسخه نهایی این برند را در کشور کره جنوبی رونمایی کرده است تا در مرحله اول تامین کننده بازار داخلی باشد و پس از آن راهی بازارهای جهانی شده و در اختیار دیگر مشتریان این خودروساز کره ای قرار گیرد.

همانطور که پیش از این گفته شد، آخرین نسخه از خودروی “کیا نیرو” در بهمن ماه سال 94 رونمایی شد و سپس در آذرماه سال گذشته، شاهد رونمایی رسمی از مدل‌های هیبریدی کیا نیرو بودیم، اما حالا کمپانی خودروسازی کیا عضو جدید خانواده “نیرو” را به همراه یک سیستم محرک تمام الکتریکی رونمایی کرده است که تا به این لحظه در کشور کره جنوبی حدود 5000 هزار سفارش در عرض تنها 3 روز دریافت کرده است تا امیدواری شرکت سازنده به موفقیت این خودرو در بازارهای داخلی و جهانی بیشتر از همیشه باشد، این درحالیست که نسخه پلاگین هیبریدی اتومبیل در سال گذشته موفق به فروش 23 هزار و 647 دستگاه در سراسر جهان شده است.

از آنجایی که ماشین‌های تمام الکتریکی رادیاتور ندارند، اول از همه در طراحی ظاهری اتومبیل می‌توان شاهد بسته شدن جلوپنجره اتومبیل بود که در هدایت بهتر جریان هوا تاثیرگذار بوده و در نتیجه انرژی کمتری از باتری‌ها مصرف می‌شود، اما این تمام ماجرا نخواهد بود، زیرا طراحی ظاهری اتومبیل تغییرات نسبتا زیادی نسبت به مدل‌های استاندارد خود دریافت کرده است و مهم‌تر از آن، طراحی داخل اتومبیل خواهد بود که با یک تفاوت اساسی، با معیارهای پیشرفته آینده نگر توسعه پیدا کرده است.

فارغ از طراحی ظاهری اتومبیل، مهم‌ترین ویژگی کیا نیرو الکتریکی مربوط به مشخصات فنی آن خواهد بود که متشکل از باتری‌های لیتیوم پلیمر 64 کیلووات ساعت بوده و انرژی مورد نیاز یک موتور الکتریکی با قدرت 150 کیلووات را تامین می‌کند که طبق ادعای کیا، تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌های آن می‌توان به محدوده حرکت 383 کیلومتر دست پیدا کرد که طبق اعلام سازمان EPA، توانایی‌های آن نزدیک به خودروی الکتریکی “شورلت بولت” خواهد بود. هرچند لازم به ذکر است که خودروی تمام الکتریکی کیا نیرو، تنها یک مقدمه برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر است، زیرا در برنامه ریزی شرکت خودروسازی کیا آمده است که تا سال 2025 میلادی، حداقل 16 وسیله نقلیه کاملا جدید آماده خواهد شد که برخی از آنان کاملا الکتریکی بوده و برخی دیگر هم به صورت هیبریدی و یا پلاگین هیبریدی ساخته می‌شوند.

علاوه بر این، کمپانی خودروسازی کیا بسته‌های باتری 39.2 کیلووات ساعت را تایید کرده است که با استفاده از آن‌ها بر روی کیا نیرو، می‌توان با یکبار شارژ کامل باتری‌های اتومبیل تا حداکثر محدوده 240 کیلومتر رانندگی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید