نسخه‌های الکترونیک تامین اجتماعی چقدر اعتبار دارد؟

    کد خبر :955561
نسخه‌های الکترونیک تامین اجتماعی چقدر اعتبار دارد؟

رئیس اداره پزشکان، دارو و پاراکلینیک اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره مدت زمان اعتبار نسخ الکترونیک گفت: اعتبار نسخ تجویز شده پزشکان جهت دریافت دارو و پاراکلینیک از زمان تجویز نسخه به مدت دو ماه تعیین شده است.

سلیمه رحیمی مقدم، در پاسخ به این پرسش که «در حال حاضر مدت اعتبار نسخه‌ای که به صورت الکترونیک نوشته می شود، چند روز است؟ آیا تفاوتی با نسخ کاغذی دارد یا خیر؟» اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل مشترک سازمان‌های بیمه‌گر پایه، اعتبار نسخ تجویز شده پزشکان جهت دریافت دارو و پاراکلینیک از زمان تجویز نسخه به مدت دو ماه تعیین شده است.

وی افزود: در این زمینه توجه به این نکته ضروری است که چنانچه پزشک، دوره تکرار دریافت خدمت را برای بیمار تعیین کرده باشد، نسخه در موعد مقرر که توسط پزشک تعیین شده می‌تواند از طریق داروخانه یا مرکز پاراکلینیک ارائه شود و نیازی به مراجعه مجدد بیمار جهت دریافت نسخه جدید نیست.

رئیس اداره پزشکان، دارو و پاراکلینیک اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه براین اساس بیمارانی که دچار بیماری‌های مزمن بوده و قبلاً هر ماهه برای دریافت نسخه به پزشک مراجعه می کردند، نیازی به مراجعات مکرر ندارند گفت: چنانچه پزشک معالج دوره تکرار را مشخص کند، بیماران می‌توانند برای چندین دوره نسخه خود را بدون مراجعه به پزشک دریافت کنند.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید