نرخ تورم در دولت رئیسی کاهش یافت!

    کد خبر :957155
سیدمحمدحسینی

 سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در جریان سفر به لرستان و در جمع دانشجویان شهرستان پلدختر، اظهار کرد: براساس گزارش مرکز آمار زمانی که دولت سیزدهم بر سر کار آمد نرخ تورم در کشور حدود ۶۰ درصد بود که امروز با کاهش ۲۰ درصدی به ۴۰ درصد رسیده که می‌توان این روند کاهشی را با افزایش صادرات و سرمایه‌گذاری ادامه داده و این رقم را کاهش داد.

وی ادامه داد: تلاش دولت سیزدهم فعال کردن ۲۰۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده در کشور است که به دلیل سو تدبیر و مشکلات، بدون سرانجام مانده بودند، که با تلاش مضاعف پیشرفت فیزیکی این واحدها به ۸۰ درصد رسیده است.

حسینی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان با وجود کمبود منابع توسط دولت سیزدهم، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۴۰۰ پروژه معدنی در کشور به مزایده گذاشته شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: همچنین در این دولت جهش ریالی میزان یارانه از ۴۵ هزار به ۳۰۰ هزار تومان محقق شد.

وی عنوان کرد: بخش گردشگری نیز در حال رونق بود به حدی که برنامه‌ریزی‌های لازم برای میزبانی گردشگران مربوط به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در جزیره کیش و برخی نقاط دیدینی کشور انجام شده بود که این امر به دلیل اتفاقات اخیر در کشور به سرانجامنرسید.

حسینی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت برطرف کردن مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی و متأهلان، بیان کرد: دانشجویان نباید به فکر استخدام دولتی باشند چراکه در ادارات بیش از ظرفیت استخدامی نیرو وجود دارد بنابراین جوانان باید در راستای کارآفرینی و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان اقدام کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تأکید کرد: پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویان باید براساس نیازهای واقعی جامعه باشد.

وی عنوان کرد: فراهم کردن تجهیزات ورزشی برای سرگرمی و تفریح دانشجویان یک الزام است که دانشگاه‌ها باید از ظرفیت‌های ورزشی موجود در شهرستان استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید