در اغتشاشات برخی سیاسیون آتش بیار معرکه شدند!

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۶:۲۵
    کد خبر :947033
محمد حسینی

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برای مقابله با فعالیت‌های سازماندهی و حساب‌شده دشمنان، ضرورت دارد در فضای حقیقی برای جلوگیری از ناامنی و حفظ آرامش مردم و در فضای مجازی به منظور جلوگیری از تشویش اذهان جوانان و نوجوانان حضور موثری داشته باشیم.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نشست مجازی با فعالین حوزه فضای مجازی بسیج، با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، پیروی و تبعیت از سبک زندگی فردی و اجتماعی نبی مکرم اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: کسی که علاقمند است پیرو صادق پیامبر اسلام باشد باید ویژگی‌های اخلاقی و شیوه زندگی پیامبر اسلام(ص) را مورد توجه قرار دهد که ایشان حتی موجب جذب اعتماد مشرکان شده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان و عناصر ضدانقلاب تمام امکانات خود را بسیج کرده‌اند تا با ایجاد اغتشاش و ناامنی مردم را در تنگنا قرار دهند، اظهار داشت: دشمنان از همه روش‌هایی که تاکنون برای مواجهه با انقلاب اسلامی استفاده کردند و نیز تجربه‌های انقلاب‌های رنگی و بکار گرفتن طیف وسیعی از مخالفین جمهوری اسلامی ایران از منافقین، سلطنت‌طلبان تا پاک، پژاک و جیش الظلم برای ایجاد ناامنی در کشور را به‌کار گرفته‌اند و برای مقابله موثر با آن لازم است شگردها، شیوه‌ها و ابزارهایی که از آن استفاده می‌شود، به‌خوبی شناسایی شده و متناسب با آن اقدام کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر بیشترین استفاده از فضای مجازی بوده و تبلیغات گسترده‌ای در این فضا به راه انداختند به نحوی که ایران مجازی با ایران واقعی خیلی تفاوت دارد. دشمنان برای تحریک افکار عمومی اتفاقات کوچک و حاشیه‌ای در گوشه و کنار کشور را به نحوی برجسته می‌کنند که گویا تمام کشور درگیر ناامنی و اغتشاش است.

حسینی گفت: دشمنان در جنگ رسانه‌ای و شناختی روی احساسات و هیجان مخاطب خود تمرکز کرده است و همزمان رئیس جمهور آمریکا وارد عمل شده و از این‌گونه اغتشاشات حمایت می‌کند و آن را مهم‌تر از روند مذاکرات، محور اصلی فعالیت‌های خود عنوان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ابعاد هجمه‌ها و تهدید به‌گونه‌ای است که برخی از سیاسیون و چهره‌های شناخته‌شده ورزشی و هنری تحت تاثیر تبلیغات منفی و حتی با فشار و تهدید، ناخواسته مجبور به موضع‌گیری شدند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اینان برای اینکه وانمود کنند مردم با آن‌ها همراهی می‌کنند، با استفاده از روش‌های مختلف و ایجاد فضای رعب و وحشت، کسبه و بازاریان را مجبور به تعطیلی محل کسب و کار خود می‌کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر در اوایل انقلاب، نیروهای مردمی و بسیج با منافقین در شهرهای مختلف درگیر بودند امروز هم باید با همان روحیه حضور فعال و تاثیرگذاری در فضای مجازی و حقیقی داشته باشند و بی‌تردید همانطور که حضور بسیجیان در دوران دفاع مقدس معادلات را برهم زد امروز هم می‌توان غائله دشمنان را خاموش کرد.

وی گفت: در اغتشاشات اخیر از خشن‌ترین روش‌ها برای ایجاد رعب و وحشت بین مردم استفاده می‌شود و این سبک صهیونیست‌ها و داعش است که از این  شیوه، استفاده می‌کنند تا با ایجاد وحشت، کسی در مقابل‌شان ایستادگی نکند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آشوبگران به حقوق زن و آزادی هیچ اعتقاد و باوری ندارند، اظهار داشت: متاسفانه برخی جوانان و نوجوانان از سابقه گذشته کسانی که امروز مدعی حقوق زن و دموکراسی و آزادی هستند اطلاع چندانی ندارند منافقین و کومله گروه‌هایی بودند که جنایت‌های فراوانی در کشور مرتکب شده و 17 هزار نفر از مردم کوچه و بازار را با بی‌رحمانه‌ترین روش‌ها به شهادت رساندند و امروز به بهانه دلسوزی برای فوت تأسف‌انگیز یک بانوی جوان مدعی حقوق زن شده‌اند و می‌خواهند برای ملتی که در مکتب انبیا و ائمه معصوم(ع) تربیت شده است، درس دفاع از حقوق انسان بدهند.

حسینی خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا هم که ادعای حقوق بشر دارند تنها در یک نمونه در زمان اشغال عراق بیش از یک میلیون و صد هزار نفر از مردم این کشور را قتل عام کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای مقابله با عزت و سرافرازی ملت ایران لشکرهای سایبری تشکیل دادند، گفت: امروز وظیفه داریم بیش از همیشه در صحنه حقیقی و مجازی فعال بوده و با روشنگری، از ایجاد شبهه در ذهن جوانان و نوجوانان خود جلوگیری کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: آشوبگران می‌خواهند کشور را به ورطه ناامنی بکشانند و آحاد مردم و کسبه و بازاریان از این موضوع بشدت ناراحت هستند؛ لذا ضرورت دارد از امنیت مردم و جامعه صیانت شود.

حسینی یکی از عوامل مهم این اغتشاشات را ممانعت از پیشرفت و تعالی روزافزون کشور و تلاش دولت برای جلب رضایت مردم توصیف کرد و گفت: در یک‌سال گذشته انسجام و هماهنگی خوبی بین قوای سه‌گانه و ارکان نظام برای گره‌گشایی از مشکلات مردم و قرار دادن کشور در ریل پیشرفت و توسعه انجام شده است و سلطه‌گران ادامه این روند را به زیان منافع خود می‌دانند لذا تلاش می‌کنند با ایجاد آشوب و بلوا توقفی در این مسیر ایجاد کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت جهاد تبیین در دانشگاه و مدارس گفت: حجم و شدت تبلیغات و صحنه‌سازی دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن جوانان و نوجوانان بسیار گسترده است و امروز وظیفه داریم متناسب با این حجم از تبلیغات در مسیر جهاد تبیین گام برداریم و البته در این مسیر اساتید و دانشگاهیان و همه افرادی که احساس مسئولیت می‌کنند باید با جدیت وارد عمل شوند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور افزود: باید اشراف کاملی به ابعاد مختلف جنگ رسانه‌ای در کشور وجود داشته باشد و با اطلاع‌رسانی سریع و به‌موقع از سوءاستفاده دشمنان جلوگیری گردد.

حسینی درباره راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور گفت: متاسفانه در گذشته عزم و اراده جدی برای این منظور وجود نداشت اما دولت مردمی مصمم است از زیرساخت شبکه ملی اطلاعات را مهیا سازد و از پیام‌رسان‌ها و سکوهای داخلی حمایت و پشتیبانی کند تا نیازهای اقشار مختلف مردم به‌طور کامل برآورده شود.

وی گفت: به خاطر خویشتن‌داری تعداد زیادی از عوامل نیروی انتظامی و بسیج، دچار آسیب شدند تا صف افرادی که تحت تأثیر مظلوم‌نمایی و هیجانات وارد صحنه شده‌اند از افرادی که از عوامل سازمان‌یافته گروهک‌های تروریستی هستند، جدا شود.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: متأسفانه در جریان اغتشاشات، برخی از سیاسیون آتش‌بیار معرکه شده و با ادعاهای خود به تحریک افکار عمومی پرداختند و حتی در تلویزیون اتهامات نادرستی به نظام وارد کردند که نباید به سادگی از کنار آن‌ها عبور کرد.

حسینی درخصوص لزوم هماهنگی رسانه‌ها اظهارداشت: بی‌تردید هماهنگی، انسجام، هم‌افزایی و تقسیم کار رسانه‌های انقلاب می‌تواند نقش موثری در روشنگری افکار عمومی داشته باشد و در جنگ نابرابر رسانه‌ای که با آن مواجه هستیم این هماهنگی بیش از گذشته ضرورت دارد.

وی گفت: دشمنان می‌خواهند دولت مقتدری در رأس امور کشور نباشد که بتواند مشکلات مردم را برطرف کرده و رضایتمندی و سرمایه اجتماعی نظام را افزایش دهد و در این راستا عده‌ای از سیاسیون هم‌سو با خواست دشمنان به‌جای اینکه مصالح نظام را در نظر گرفته و از اقدامات دولت برای گره‌گشایی از مشکلات مردم، حمایت کنند، منافع باندی و گروهی خود را در اولویت قرار داده با خواسته دشمنان همراهی می‌کنند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: یکی از اهداف ایجاد ناامنی و اغتشاشات و بزرگنمایی آن در رسانه‌های جهانی اثرگذاری منفی بر اقتصاد ایران از جمله در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری خارجی است.

حسینی درخصوص سکوت برخی در حوادث اخیر گفت: در جایی که دشمن با صراحت و با تمام امکانات وارد میدان شده و موضع خود را  در رابطه با ناامن‌کردن کشور بی‌پروا بیان می‌کند، بیان حرف‌های دو پهلو و سکوت در مقابل توطئه دشمن معنایی ندارد و باید در روز سختی و خطر بیش از گذشته حامی نظام بود و از حقانیت نظام دفاع کرد.

وی درباره عدم تغییر برخی از مدیران میانی که دلبستگی به اهداف دولت مردمی ندارند، اظهار داشت: بی‌تردید کسانی که از روحیه خدمت به مردم، دلسوزی و تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات مردم برخوردار نیستند نمی‌توانند یاور صدیق این دولت باشند و به فضل الهی افراد متخصص، تحصیل‌کرده و انقلابی فراوانی در کشور  وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در سطوح مختلف مدیریتی استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید