نخستین مالیات از خانه‌های خالی در مرداد ۱۴۰۰

    کد خبر :795558

رئیس سازمان امور مالیاتی از دریافت نخستین مالیات از خانه‌های خالی در مرداد ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: این مالیات به میزان نصف ارزش اجاره ماهانه آن ملک خواهد بود.

«امیدعلی پارسا» افزود: سال گذشته تحت راهبرد کلی وصول و هوشمند سازی نظام مالیاتی مجموعه اقداماتی را انجام دادیم که منجر به وصول بیش از ۱۰۰ درصد کل درآمدهای مالیاتی مصوب کشور شد.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای جمع شدن همه اطلاعات کشور در سازمان امور مالیاتی در حال فراهم شدن است،‌ ابراز امیدواری کرد که امسال نسخه اول پایانه فروشگاهی سامانه مودیان را که همه فروشگاه‌ها و کسب و کارها و عوامل اقتصادی کشور را به سازمان امور مالیاتی وصل می‌کند، عملیاتی شود و به شفافیت بیشتر اقتصادی و به حداقل رسیدن فرار مالیاتی ‌شود.

پارسا افزود:‌ با این اقدام رقابت بین تولیدکننده شناسنامه دار بیشتر می‌شود و از آنجا که مبنای اصلی اخذ مالیات، تولید واقعی است، مبارزه با فرار مالیاتی خط قرمز ماست که این میزان در سال ۹۹ حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان است، تمرکز بر تراکنش‌های بانکی ۴۰ هزار نفری با بیشترین گردش حساب بالای ۵ میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار دادیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه با مالیات ستانی تولید و تولیدکننده واقعی باید حمایت شوند، گفت: سعی می‌کنیم بخشودگی درآمدهای مالیاتی را با ظرفیت‌های قانون فعلی تقویت کنیم ودر ژی به دنبال اختیار قانونی عملیات اجرایی افرادی هستیم که مالیات‌های خود را نمی‌دهند.

وی یک وجه مالیات را حمایت از تولید و وجه دیگر آن را تامین منابع دولت دانست و افزود: هیچ جامعه‌ای به سمت عدالت نمی‌رود، مگر نظام مالیاتی کارا و موثری داشته باشد. مردم کشور ما با موضوع مالیات مشکلی ندارند بلکه نقش متناسب با درآمد و ثروت واقعی را نمی‌دانند.

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید