نحوه پاک کردن رژگونه پودری از روی فرش

    کد خبر :1042111

ریختن رژگونه پودری روی فرش برای هرکسی یک کابوس است!

ذرات پودر به راحتی می توانند وارد الیاف فرش شما شده و لکه ای رنگی که پاک کردن آن بسیار سخت است، بر جای بگذارند.

اما نگران نباشید. خوشبختانه شما می توانید با چندین مرحله ساده به راحتی برای پاک کردن رژگونه پودری از فرش بدون آسیب رساندن به الیاف فرش، اقدام کنید.

در این مقاله، گام گام به شما آموزش می دهیم که چگونه لکه رژگونه پودری را با استفاده از وسایل رایج خانگی از روی فرش پاک کنید. جهت حصول نتیجه بهتر، نکات گفته شده در این مقاله را جدی بگیرید و مرحله به مرحله با ما پیش بروید.

مرحله 1: برای جلوگیری از عمیق شدن لکه، سریع عمل کنید

اولین قدم برای تمیز کردن لکه رژگونه پودری روی فرش تان، این است که سریع عمل کنید. هر چه بیشتر تامل کنید و دیرتر اقدام کنید، پاک کردن لکه سخت تر خواهد شد.

پس به محض اینکه رژگونه پودری روی فرش تان ریخت، باید برای تمیز کردن آن، اقدام کنید. اقدام برای تمیز کردن فرش تان، می تواند شامل تمیز کردن در خانه توسط خودتان و یا شست و شوی سریع توسط قالیشویی در اکباتان  باشد.

مرحله 2: مقدار اضافی رژگونه پودری را پاک کنید

گام بعدی برای از بین بردن رژگونه پودری ریخته شده روی فرش، پاک کردن اضافه های پودر است. یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی بردارید و سعی کنید به آرامی لکه را پاک کنید. از مالش لکه خودداری کنید. مالش دادن باعث رنگ پس دادن، پخش شدن بیشتر پودر و درنهایت آسیب بیشتر می شود.

همچنین می توانید با جاروبرقی کشیدن نیز این کار را به راحتی انجام داده و ذرات پودر را بدون پخش شدن از روی فرش بمکید.

اگر پس از پاک کردن پودر اضافی، همچنان لکه روی فرش قابل مشاهده است، به مرحله بعدی بروید.

مرحله 3: لکه را با محلول سرکه تمیز کنید

چهارمین مرحله برای پاک کردن رژگونه پودری از روی فرش، استفاده از یک محلول تمیز کننده است.

مقدار مساوی سرکه سفید و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. سپس محلول را روی لکه اسپری کنید. اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس با یک دستمال تمیز، لکه را به آرامی پاک کنید.

در این مرحله نیز نباید فرش تان را بمالید. می توانید تنها با حرکات ملایم دورانی، لکه و پودر را از فرش پاک کنید.

این مرحله را باید با دقت زیادی انجام دهید. چرا که اگر پودر پخش شود و نتوانید آن را پاک کنید، با مخلوط آب و سرکه ترکیب شده و لکه بزرگ تری بر جای می گذارد. نگران نشوید و کار را تا پاک شدن کامل لکه، ادامه دهید.

مرحله 4: بشویید

در این مرحله باید پودر و ترکیب سرکه را از روی فرش تمیز کنید. در این مرحله ابتدا باید یک ظرف آب تمیز آماده کنید. یک دستمال تمیز و سفید بردارید و به آب آغشته کنید. بهتر است آب ولرم باشد تا در صورت نیاز، پودر بهتر از روی فرش تمیز شود.

دستمال را به لکه بزنید و پس از کمی فشار، بردارید. هر بار دستمال را درون همان ظرف آب، تمیز کرده و مجدد استفاده کنید. هر بار که یک قسمت از دستمال کثیف شد، قسمت تمیز را جایگزین کنید. چنانچه آب نیز پس از چندبار استفاده، آلوده شد؛ آن را با آب تمیز تعویض کنید.

مرحله 5: خشک کردن

در این مرحله نیز همانطور که از نامش پیداست، باید حتما فرش را خشک کنید. خشک نکردن فرش باعث کپک زدن و پوسیدگی آن می شود. پس بدون اینکه فرش را خشک کنید، هرگز آن را رها نکنید. این مرحله را جدی بگیرید و تا حد امکان، فرش تان را کاملا خشک کنید.

برای انجام این مرحله، تنها به یک حوله نیاز دارید. حوله را روی فرش بکشید تا آب اضافی را جذب کند. می توانید از پنکه یا باز کردن درب ها نیز جهت سریع تر کردن این فرآیند، استفاده نمایید.

همچنین می توانید با سشوار نیز خشک کردن را تسریع کنید. توجه کنید که سشوار را در فاصله 20 تا 25 سانتی متری فرش بگیرید که به الیاف آسیب نرسد. باد داغ سشوار را فعال کرده و حدود 2 تا 3 دقیقه صبر کنید. سپس یک دستمال حوله ای تمیز روی محل تمیز شده قرار دهید و یک شب تا صبح روی آن راه نروید.

اگر پس از اتمام کار و گذشت یک روز، هنوز لکه را روی فرش خود می بینید، معطل نکنید و هر چه سریع تر با قالیشویی منظریه تماس بگیرید.

شست و شوی دستی و مکانیزه فرش

در قالیشویی محدوده لشکرک تهران می توانید خدمات شستشوی دستی برای فرش های دستبافت و یا خدمات شستشوی مکانیزه برای فرش های ماشینی را انتخاب کنید. در قالیشویی های حرفه ای، هر 2 روش شست و شو به مشتریان ارائه می شود تا شما بتوانید، خودتان نوع و روش شستشوی فرش تان را انتخاب کنید. در هر دو روش، فرش شما به صورت عمیق و کاملا ایمن شستشو داده خواهد شد.

در انواع روش های شستشو، فرش ها آسیب نمی بینند و به بهترین شکل ممکن تمیز خواهند شد. پس اگر نگران از بین رفتن فرش تان پس از شستشو در قالیشویی هستید، پیشنهاد ما به شما، استفاده از خدمات قالیشویی در منظریه است. با استفاده از این خدمات، می توانید با خیالی آسوده، در کمتر از 3 روز کاری، فرش تان را تمیز، خشک شده و کاور شده تحویل بگیرید.

 

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید به جهت دارا بودن شعب متعدد، در صدر لیست بهترین قالیشویی های تهران قرار دارد. خدمات ما با سرعت و کیفیت بالا به مشتریان مان ارائه می شود. شما می توانید با سپردن فرش های تان به ما و تحویل برگه ضمانت نامه معتبر قالیشویی، مطمئن باشید که فرش هایتان کاملا تمیز و سالم به دستتان باز می گردند.

جهت دیافت خدمات شستشوی فرش ماشینی یا دستبافت و حتی خدمات موکت شویی، تنها کافیست با سرشماره 1864 تماس گرفته و نوبت خود را از طریق همکاران ما رزرو کنید. همچنین می توانید وارد سامانه ما شده و سفارشاتتان را ثبت نمایید.

 

پایان رپرتاژ آگهی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید