نحوه نظافت حمام و دستشویی

    کد خبر :772659

تمیز کردن دستشویی و تمیز کردن حمام یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین بخش‌های تمیز کردن خانه به شمار می‌روند و به دلیل محیط مرطوبی که دارند مستعد جمع شدن کپک و قارچ هستند. به همین دلیل ممکن است هنگام نظافت برای شما مشکل به وجود بیاید. حال در ادامه این مقاله، راهکارهایی به شما پیشنهاد خواهیم داد تا با به‌کارگیری آن‌ها بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر دستشویی و حمام خود را تمیز کنید.

در ادامه چند نکته مهم و ضروری، پیش از نظافت و استفاده از مواد شوینده وجود دارد که مرحله‌به‌مرحله برای شما توضیح خواهیم.

قبل از تمیز کردن سرامیک با یک جارو، طی خشک و یا یک پارچه، هرگونه گردوغبار کف سرامیک و کاشی‌های دیوار را به‌خوبی بگیرید. این کار باعث می‌شود تا دسترسی راحت‌تری به درزها داشته باشید.

در مرحله بعد باید ماده‌ی تمییز کننده‌ی خود را انتخاب کنید، روی درزها بریزید و به مدت 30 دقیقه بگذارید تا ماده شوینده خوب روی درزها بمانند این کار باعث می‌شود لکه‌ها خوب خیس‌خورده و راحت‌تر از بین بروند.

حال می‌توانید از یک فرچه یا برس مویی برای تمیز کردن و ساییدن درزها استفاده کنید. اگر امکان دسترسی به فرچه یا برس مویی برای شما وجود ندارد، یک مسواک قدیمی هم می‌تواند همان کارایی را داشته باشد. فقط باید حواستان باشد که دیگر از آن مسواک استفاده نکنید.

در مرحله آخر با آب، زمین و دیوار را کامل بشویید و چنانچه هنوز لکه‌ها باقی‌مانده بودند، می‌توانید چند بار این کار را تکرار کنید تا خیالتان راحت شود که لکه کامل ازمیان‌رفته است.

حال می‌خواهیم بهترین مواد شوینده ممکن برای شستشو و برق انداختن سرامیک آشپزخانه و سرامیک حمام را به شما پیشنهاد دهیم.

جوش ‌شیرین و سرکه، معجزه‌گرهای طبیعی

اگر تمایل دارید که از شوینده های طبیعی برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید ما به شما جوش شیرین و سرکه را پیشنهاد می‌دهیم. این دو شوینده‌ی طبیعی، برای سلامتی شما مضر نبوده و از گذشته تاکنون حکم معجزه در شستشوی سطوح، کف و دیوارهای خانه را داشته‌اند.

اگر می‌خواهید جرم مانده روی کاشی‌ها را از بین ببرید، کافی است بگذارید به مدت 10 الی 15 دقیقه، جوش‌شیرین روی کاشی‌ها بماند. سپس با آب، کف حمام و دستشویی را شسته و خشک کنید. اگر این کار را یک‌بار در هفته تکرار کنید مانع چسبیدن انگل به کاشی‌های چرب می‌شوید و می‌توانید سطوح کاشی‌های حمام و دستشویی را برق بیندازید.

حال چنانکه تمایل داشته باشید قارچ‌ها و کپک‌های مانده در دستشویی و حمام را از بین ببرید باید یک اسفنج را به سرکه سفید آغشته کنید و لای درز و سوراخ‌های دیوار، سقف و کاشی‌های حمام و دستشویی بکشید. سپس حمام و دستشویی را کامل تمیز کرده و سپس خشک‌ کنید.
شاید جالب باشد بدانید که سرکه سفید خاصیت برق انداختن دارد و چنانچه اجازه دهید سرکه یک شب روی سطوح باقی بماند خودتان معجزه‌ی براق شدن سطوح را از نزدیک می‌بینید.
خمیردندان

ماده‌ی تمیزکننده‌ی دیگر، خمیردندان است که برای از بین بردن جرم‌های مانده لای شیارهای سرامیک بسیار کارایی دارند.

برای تمییز کردن و برق انداختن سطوح کاشی‌های حمام و درزها یا دوغاب اطراف آن‌ها می‌توانید از سفیدکننده‌ها نیز استفاده کنید. پیش از استفاده از سفیدکننده‌ها حتماً در حمام و دستشویی را باز بگذارید تا اسید آزاد‌شده مواد شیمیایی، به‌سلامتی تان آسیب نرساند.

پودر لباس شویی

مقداری پودر لباسشویی را داخل یک لگن آب داغ بریزید و آن را کمی حل کنید و روی سرامیک‌های کف دستشویی و حمام بریزید و سپاس با جارو یا برس آنجا را تمییز کرده و سپس با آب بشویید دیگر نیازی به استفاده از سفیدکننده‌های قوی ندارید.

تمیز کردن روشویی حمام

روش آسان دیگر استفاده از قرص‌های ژاول است، به این صورت که ابتدا راه آب را ببندید سپس یک قرص ژاول را در روشویی انداخته و بگذارید به مدت ده الی پانزده دقیقه باید در روشویی بماند تا اثر کند.

در این مقاله سعی کردیم انواع گوناگون شوینده‌ها و روش‌های متنوع تمیز کردن سرامیک دستشویی و حمام را به اطلاع شما برسانیم امیدواریم با به‌کارگیری پیشنهاد‌های بالا، شاهد نتایج مطلوب پاکیزگی بیش‌ازپیش حمام و دستشویی منزلتان باشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تمیز کردن خانه، آشپزخانه و ترفند های خانه داری می توانید سری به مقالات خشکشویی دیجی واش بزنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید