وزیر کار اعلام کرد

نحوه برقراری «بیمه بیکاری» برای کارگران خسارت دیده از سیل گلستان

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۱۳
    کد خبر :526550
بیمه بیکاری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برقراری بیمه بیکاری برای کارگران واحدهای تولیدی آسیب دیده در سیل استان گلستان خبر داد و گفت: آن دسته از افراد که حق بیمه می پرداختند بیمه بیکاری برایشان برقرار می‌شود. آنها که قرار داد دائم نداشتند نیز شناسایی و برآورد ماه‌های که باید از بیمه بیکاری استفاده کنند با کمک واحدهای تولیدی انجام خواهد شد.

محمد شریعتمداری در حاشیه سفر یک روزه خود به مناطق سیل زده استان گلستان ضمن بازدید از چند واحد آسیب دیده و گفت و گو با مدیران و کارگران آن شرکت‌ها اظهار کرد: از روزهای اولیه وقوع سیل و بروز خسارات، از جمله مهمترین سیاست‌های دولت که به استانداران ابلاغ شد، برآورد میزان خسارات اولیه در بخش‌های گوناگون صنعت، کشاورزی و خدمات بود.

وی افزود: در همین راستا، استاندارها فرم‌هایی را آماده و به بخش‌های گوناگون ارسال کردند و وزارت صنعت، کشاورزی و … برآورد خسارات را انجام دادند و محاسبات اولیه صورت گرفت. اولین دستورهای دولت در بخش کشاورزی صادر شد و مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه روز گذشته، در وزارت کشور جلسه‌ای برای برآورد و تعیین تکلیف خسارات در بخش صنعت نیز برگزار شد گفت: امیدواریم در اولین جلسه دولت، خسارات به دستگاه‌ها و مواد اولیه کارخانه‌ها به صورت جداگانه محاسبه و در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد و تسهیلاتی برای آنها منظور شود.

شریعتمداری افزود: همچنین باید در مصوبه‌ای که به پیشنهاد وزارت صنعت ارائه می‌شود، تمهیدات لازم برای تولیدی‌هایی که یک دوره زمانی برای بازگشت به کار نیاز دارند و برای مدتی امکان تولید ندارند فراهم شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در برخی واحدها به صورت موقت و در بخشی دیگر به صورت دائم، اشتغال از دست رفته است گفت: درحوزه کشاورزی، برخی اراضی کشاورزی اطراف رودخانه ها از دست رفته و زمان طولانی تری برای احیای آنها لازم است و در دوره بیکاری، بیمه بیکاری به افراد تعلق می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آن دسته از افراد که حق بیمه می پرداختند بیمه بیکاری برایشان برقرار می‌شود. آنها که قرار داد دائم نداشتند نیز شناسایی و برآورد ماه‌هایی که باید از بیمه بیکاری استفاده کنند با کمک واحدهای تولیدی انجام خواهد شد. برای این دسته نیز دولت منابع لازم را از محل بودجه عمومی تامین می‌کند و آنها برای یک دوره زمانی مشمول بیمه بیکاری خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید