نحوه استعلام گواهینامه رانندگی

    کد خبر :856078
استعلام گواهینامه رانندگی

روش‌های متعددی برای پیگیری گواهینامه با توجه به افزایش چشمگیر افراد متقاضی دریافت گواهینامه فراهم شده است. استعلام گواهینامه رانندگی از طریق پست و مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از متداول‌ترین روش‌های رهگیری گواهینامه هستند. با این مطلب همراه باشید و با ساده‌ترین روش‌ها آشنا شوید.

انواع روش‌های پیگیری گواهینامه

روش‌های مختلفی برای پیگیری صدور گواهینامه رانندگی وجود دارد. این روش‌ها به دو دسته کلی حضوری و غیرحضوری تقسیم می‌شوند و همچنین چند روش ساده برای استعلام نمره منفی گواهینامه وجود دارد:

استعلام اینترنتی گواهینامه رانندگی

با مراجعه به سایت پست.post.ir می‌توانید به صورت اینترنتی مراحل صدور و ارسال گواهینامه خود را رهگیری کنید.

رهگیری گواهینامه از سایت پست

در سایت پست، بخشی با عنوان ابزار میان‌بر وجود دارد که در آن با انتخاب گزینه “رهگیری مرسولات قراردادی” می‌توانید، وارد صفحه رهگیری مرسولات سازمانی شوید. همچنین از طریق آدرس najatracking.post.ir می‌توانید به‌صورت مستقیم وارد این صفحه شوید.
در صفحه‌ای که برای‌تان باز می‌شود، می‌توانید انواع مختلفی از مدارک سازمانی را به‌راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری پیگیری کنید. برای پیگیری ارسال گواهی نامه، کافی است شماره ملی خود را وارد کنید؛ سپس اعداد کنترلی را وارد کرده و روی کلید جستجو بزنید.

استعلام پیامکی گواهینامه با کد ملی

شما می‌توانید با استفاده از سامانه پیامکی پلیس +۱۰ به راحتی و فقط با استفاده از کد ملی، برای استعلام گواهی نامه خود اقدام کنید. برای این‌کار، عدد ۱ را به شماره ۱۱۰۰ ارسال کنید تا خدمات پیامکی پلیس +۱۰ برای شما فعال شود. پس از فعال‌سازی سامانه پیامکی می‌توانید انواع خدمات خودرو مانند استعلام صدور گواهینامه، استعلام خلافی، گواهی عدم سوء‌پیشینه و … را از این سامانه دریافت کنید.

استعلام تلفنی گواهینامه

یکی دیگر از روش‌های استعلام گواهینامه رانندگی، استعلام غیرحضوری و تلفنی آن است. در این روش شما می‌توانید با شماره تلفن‌های ۸۱۲۵۳۵۶۱ و ۸۱۲۵۳۵۷۳ تماس بگیرید و با استفاده از اطلاعاتی مانند کدملی، صدور گواهینامه را استعلام کنید. البته باید توجه داشته باشید که در این حالت باید حداقل ۴۰ روز از قبولی شما در آزمون نهایی و دریافت فیش گواهینامه گذشته باشد.

استعلام حضوری گواهینامه رانندگی

برای استعلام صدور گواهینامه به‌روش حضوری، باید به نزدیک‌ترین مرکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید و با داشتن کارت ملی و فیش صدور گواهینامه، روند ارسال گواهینامه خود را پیگیری کنید.

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه چیست؟

مدارک شخصی و مدارک خودرو شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت خودرو، بیمه‌نامه خودرو، بیمه شخص ثالث و برگ سبز خودرو به‌همراه کپی از تمامی آنها.

صدا وسيما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید