نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد/ رئیسی با اختلاف در صدر قرار دارد

    کد خبر :819854

آیت الله رئیسی با بیش از 17 میلیون رأی در صدر آرا قرار دارد.

بازتاب– بر اساس اعلام رسمی وزارت کشور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیش از 17 میلیون رأی تا کنون در صدر آراء قرار دارد و پس از ایشان آراء باطله، محسن رضایی، عبدالناصر همتی و امیر حسین قاضی زاده هاشمی قرار دارند.

 

تا این لحظه حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با بیش از ۱۷میلیون و ۸۰۰ هزار رای از ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار رای شمرده شده در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، از سایر رقبای خود پیشی گرفته است.

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور پیش از ظهر شنبه (۲۹ خرداد ۱۴۰۰) در نشستی خبری که در ستاد انتخابات کشور برگزار شد، به ارایه نتایج اولیه آرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت و گفت: بر اساس تجمیع نتایج بیش از ۹۰ درصد صندوق آرای انتخابات ریاست جمهوری و بر اساس شمارش ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار رای، سید ابراهیم رئیسی بیش از ۱۷میلیون و ۸۰۰ هزار رای، محسن رضایی بیش از ۳ میلیون و۰۰ ۳ هزار رای، عبدالناصر همتی بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رای و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی حدود ۱ میلیون رای کسب کرده‌اند.

وی خاطرنشان‌ کرد: تجمیع آرا همچنان در حال انجام است و با نهایی شدن این تجمیع، آقای وزیر طی یک مراسمی رسمی آمار نهایی را اعلام می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: تمام ظرفیت‌مان را برای تجمیع آرای ریاست جمهوری گذاشتیم و همانطور که قبلاً گفتیم قرار شد در ابتدا آرای ریاست جمهوری را تجمیع کنیم، سپس در تهران وارد شمارش آرای خبرگان، مجلس و سپس شوراها شویم؛ اما استان‌ها و شهرستان‌هایی که کار شمارش آرای ریاست جمهوری‌شان را تمام کرده‌اند، شمارش آرای شوراها را آغاز کردند و چون واحد شهرستانی هستند در خود شهرستان‌ها و استان‌ها آن را اعلام می‌کند و ضرورت اعلام نهایی ملی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید