حرکت ناو هواپیمابر آمریکا به سمت دریای سیاه

    کد خبر :825737
حرکت ناو هواپیمابر آمریکا به سمت دریای سیاه

نیروی دریایی آمریکا گزارش داد ناو هواپیمابر یوما برای انجام تمرینات نظامی با متحدان و ناتو به سمت دریای سیاه حرکت می‌کند.

ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا ضمن انتشار بیانیه‌ای در صفحه توییتر خود اعلام کرد: ناوگان حمل و نقل نیروی آمریکا موسوم به «یوما» با عبور از مرز‌های شمالی به سمت دریای سیاه حرکت کرده است تا با متحدان و ناتو در این دریا رزمایش نظامی اجرا کند.

حرکت این کشتی به سمت دریای سیاه به دلیل شرکت در رزمایش نظامی «نسیم دریا ۲۰۲۱» است که از ۲۸ ژوئن تا ۱۰ ژوئیه با حضور اوکراین، آمریکا، کانادا، انگلیس، هلند، رومانی، بلغارستان، یونان، ترکیه و لتونی در دریای سیاه برگزار می‌شود.

در مجموع حدود ۴۰۰۰ سرباز، ۴۰ کشتی نظامی، یک قایق نظامی و یک کشتی کمکی علاوه بر ۳۰ واحد جنگنده و بالگرد و بیش از ۱۰۰ واحد خودروی زرهی در این رزمایش نظامی شرکت می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت روسیه در واشنگتن پیش از این از آمریکا و متحدانش خواسته بود که انجام رزمایش نظامی در دریای سیاه را کنار بگذارند و هشدار داد که این رزمایش خطر حوادث ناخواسته را افزایش داده و جاه طلبی‌های نظامی کی‌یف (اوکراین) را تقویت می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید